Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zezwolenie na budowę, przebudowę zjazdu z drogi publicznej do nieruchomości, pól uprawnych

 


...
Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

Nr 01/2011/TI

Zezwolenie na budowę, przebudowę zjazdu z drogi publicznej
do nieruchomości,
pól uprawnych

Data aktualizacji:
27.09.2019r

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Techniczno – Inwestycyjny II piętro, pok. 208,

Szymon Antkowiak
tel. 067 253-02-23,
e-mail: drogi@czarnkow.pl

Godziny: 
poniedziałek                         730- 1800
wtorek, środa, czwartek          730 - 1530
piątek                                    730- 1500

Co przygotować?

1)       wniosek – może być sporządzony własnoręcznie – powinien wówczas zawierać:

  • imię i nazwisko, lub nazwę oraz adres lub  siedzibę podmiotu występującego,
  • prośba o wydanie zgody na budowę, przebudowę zjazdu z drogi publicznej do nieruchomości,
  • nr drogi publicznej, lokalizację drogi, dane ewidencyjne nieruchomości,do którejprowadzi zjazd (działka nr .....)
  • cel wykorzystania nieruchomości,
  • wykonawcę robót.

2)      informację o zgodności zagospodarowania nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,(wpis i wyrys lub zaświadczenie ).

3)       informację  o zagospodarowaniu działek sąsiednich,

4)       kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, (np. wypis aktu notarialnego, odpis księgi wieczystej,wypis z rejestru gruntow ).

5)       kopię mapy w skali (1:1000, 1:500) z zaznaczoną lokalizacją wjazdu,

6)       dokument stwierdzający udzielenie ewentualnego pełnomocnictwa (albo jego urzędowo poswiadczony odpis ), wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za  złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (17 zł )

7)       dowód uiszczeniza opłaty skarbowej za wydanie decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu ( 82 zł ).

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

 

Zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, część III pkt 44 ppt 2  ( 82 zł ).

Za budowę lub przebudowę zjazdu bez zezwolenia , zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10 – krotności opłaty ustalonej zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy o drogach publicznych.

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

W Biurze Obsługi Klienta – parter Urzędu Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 .

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Załatwienie sprawy powinno nastąpić niezwłocznie,w naszym urzędzie zwykle jest to 3 dni od dnia złożenia kompletu dokumentów. W przypadku, gdy wymagane jest wszczęcie postępowania wyjaśniającego załatwienie sprawy powinno nastąpić nie póżniej niż w ciągu miesiąca.

Co zrobi urząd?

1)    Weryfikuje formalnie

-      urząd ocenia czy wniosek został złożony zgodnie z właściwością miejscową. Jeśli nie przekazuje wniosek do właściwego organu, wraz z uzasadnienim i in formuje o tym wnioskodawcę.

-      ewentualnie wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych w terminie  7dni i nieusunięcie braków spowoduje ,że wniosek pozostanie bez rozpoznania (art.64 § 2 kpa )

-      jeżeli strona nie wpłaciła należności tytułem opłat wymaganych przepisami prawa z góry, zarządca drogi wyznacza twrmin do jej uiszczenia . Termin ten nie może być krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni.Jeżeli w tym terminie opłaty nie zostaną uiszczone wniosek podlego zwrotowi (art261 § 1i2 kpa)

2)    Ocena meretoryczna wniosku oraz wydanie decyzji,

-      jesli wniosek spełnia wszystkie wymagania wynikające z przepisów prawa,wydaje decyzje zezwalającą na lokalizacje zjazdu.w decyzji określasię miejsce lokalizacji zjazdu i jego parametry techniczne, a w zezwoleniu na przebudowę zjazdu tylko parametry techniczne.

-      jeżeli wniosek nie spełnia wymogów wynikających z przepisów prawa , zarządca drogi wydaje decyzję o odmowie zezwolenia na lokalizację zjazdu  lub jego przebudowę.Taka decyzja może zostać wydana ze względu na warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi publiczne. Ewentualnie zarządca może wydać zezwolenie na lokalizację zjazdu na czas określony.

Podstawa prawna

·       Ustawa z dnia 21.03.1985 r. o  drogach publicznych (Tekst jednolity – Dz. U. z 2018 roku, poz. 2068 ze zm.)

·       Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks  Postępowania Administracyjnego (Tekst jednolity Dz. U. z 2018r.  poz. 2096 ze zm.), art. 104.

·   

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Miasta w Czarnkowie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

 

 

wstecz