Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
Nr 01/2012/TI
|
Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym obiektów handlowych i usługowych oraz reklam
|
Data aktualizacji: 27.09.2019r.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Referat Techniczno – Inwestycyjny II piętro, pok. 208, Szymon Antkowiak tel. 067 253-02-23, e-mail: drogi@czarnkow.pl
Godziny pracy: poniedziałek 730 - 1800 wtorek, środa, czwartek 730 - 1530 piątek 730 - 1500
|
Co przygotować?
|
1) wniosek, który powinien zawierać:
· imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego,
· cel zajęcia pasa drogowego,
· lokalizację obiektów,
· powierzchnię w m2,
· planowany okres zajęcia pasa drogowego,
2) mapa nieaktualizowana do celów informacyjnych w skali 1:500 z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Czarnkowie z lokalizacją obiektu lub reklamy,
3) informacja z Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Czarnkowie o zgłoszeniu robót nie wymagających pozwolenia na budowę.
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
1) Opłata – płatna przelewem na rachunek Urzędu Miasta Czarnków: PKO BP 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747
2) Opłaty za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego:
- zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego lub usługowego – 0,50 zł,
- zajętego przez rzut poziomy innych obiektów budowlanych – 0,40 zł,
- reklamy – 1,00 zł.
3) Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi Burmistrz Miasta Czarnkowa orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości 10 – krotności należnej opłaty.
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
w Biurze Obsługi Klienta – parter
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie nie przekraczającym miesiąca od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. Jednak w naszym Urzędzie sprawa załatwiana jest w terminie do 3 dni.
|
Co zrobi urząd?
|
O odbiorze decyzji wnioskodawca zostaje poinformowany w momencie złożenia wniosku. Odbiór decyzji następuje osobiście przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną.
|
Podstawa prawna
|
Art. 39 ust. 3, 4 i 5, art. 40 ust. 1, ust. 2pkt. 1 i 3, ust. 3, 6, 10, 11, 13 i 15 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity) - Dz.U. z 2018 roku, poz 2068. z póz. zm.
Nr 19, poz. 115 z późn. zm. i uchwały Rady Miasta w Czarnkowie z dnia 26 sierpnia 2010 roku nr XLIX/327/2010 w sprawie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (j.t.Dz.U. z 2018r. poz. 2096 )
|
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Miasta w Czarnkowie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
|
|