Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Rozgraniczenie nieruchomości

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Rozgraniczenie nieruchomości

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

Nr 17/2012/GN

Rozgraniczanie nieruchomości 

Data aktualizacji:
28
-09-2017

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pok. 212, 

Judyta Dorożała
tel. 67 2552803 
e-mail judyta.dorozala@czarnkow.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek                        730 - 1600
wtorek, środa, czwartek         730 - 1530
piątek                                   730 - 1500

Co przygotować?

1) wypełniony wniosek GN/05/1 o rozgraniczenie nieruchomości,
2)  dokumenty potwierdzające prawo żądania rozgraniczenia nieruchomości:

  •        aktualny odpis z księgi wieczystej,
  •        lub akt notarialny (kserokopia),

3)  pisemne potwierdzenie uprawnionego geodety przyjęcia zlecenia ustalenia granic wystawionego przez wnioskodawcę GN/05/2,
4) oznaczenie na mapie spornych granic,

Formularze wniosku oraz potwierdzenie dostępne są:

  • w Biurze Obsługi Klienta – parter,
  • w Referacie Gospodarki Nieruchomościami – II piętro, pok. 212,
  • poniżej

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłaty nie pobiera się. 

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

w Biurze Obsługi Klienta - parter

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Zgodnie z ustawą 30 dni.
W naszym urzędzie zwykle załatwienie sprawy trwa 7-30 dni.

Co zrobi urząd?

Burmistrz wszczyna postępowanie o rozgraniczenie nieruchomości w formie postanowienia, na które nie służy zażalenie. Po sprawdzeniu uprawnień geodety do wykonania czynności rozgraniczeniowych Burmistrz wystawia mu upoważnienie do ustalenia przebiegu granic. Wybór geodety do wykonania ustalenia granic należy do wnioskodawcy. On też pokrywa koszty prac geodezyjnych. Ugoda zawarta przed geodetą ma charakter umowy, poprzez którą strony czynią sobie wzajemnie ustępstwa w tym celu, aby uchylić niepewność co do ewentualnych roszczeń czy dla uchylenia sporu istniejącego lub mogącego powstać. Podpisują ją wszystkie strony postępowania oraz geodeta. Ugoda kończy spór graniczny, w związku z tym Burmistrz wydaje decyzję o umorzeniu postępowania. 

Jeżeli ugoda nie zostanie zawarta Burmistrz dokonuje oceny prawidłowości wykonania czynności przez geodetę. Wydaje decyzję administracyjną w sytuacji, gdy zbierze dowody na przebieg linii granicznych lub gdy strony złożą w tej sprawie zgodne oświadczenie. Jeżeli zabraknie takich przesłanek Burmistrz umarza postępowanie i z urzędu przekazuje sprawę do rozpatrzenia sądowi.

Informacje dodatkowe

Rozgraniczenie nieruchomości ma na celu ustalenie przebiegu granic nieruchomości. Przeprowadza się je z urzędu lub na wniosek strony. Czynności przebiegu granic wykonuje geodeta upoważniony przez Burmistrza. W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych geodeta nakłania strony do zawarcia ugody. Jeżeli zainteresowani właściciele nieruchomości nie zawarli ugody, a istnieją dowody na ustalenie granic lub gdy w tej sprawie strony sporu złożą zgodne oświadczenie, Burmistrz wydaje decyzję o rozgraniczeniu nieruchomości.

W pozostałych przypadkach spór rozstrzyga jako właściwy Sąd Rejonowy w Trzciance.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17.05.1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity – Dz. U. z 2016 r., poz. 1629, ze zmianami), Rozdział 6 „Rozgraniczenie nieruchomości” (od art. 29).

Tryb odwoławczy

Burmistrz wydaje decyzję o rozgraniczeniu nieruchomości, jeżeli zainteresowani właściciele nie zawarli ugody. Strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej decyzji w tej sprawie, przekazania sprawy Sądowi Rejonowemu w Trzciance, Zamiejscowemu Wydziałowi I Cywilnemu w Czarnkowie, ul. Ppłk. Z. Orłowskiego 1.

Jeżeli zainteresowani właściciele zawarli ugodę Burmistrz umarza postępowanie jako bezprzedmiotowe. Umorzenie postępowania następuje w formie decyzji, od której służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (64-920 Piła, ul. Dzieci Polskich 26) wniesione za pośrednictwem Burmistrza w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.  Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub pocztą na adres urzędu.

 

 

Dokumenty do pobrania:
Oświadczenieni przyjęcia zlecenia
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-02 15:40:05)
rozmiar pliku: 31.6Kb
Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-02 15:39:48)
rozmiar pliku: 49.5Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz