Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Struktura urzędu: Zakres obowiązków Skarbnika Miasta

Skarbnik wykonuje zadania przypisane głównemu księgowemu miasta w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej na podstawie budżetu, prowadzenia rachunkowości, sprawowania kontroli wewnętrznej, opracowywania projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości miasta, prowadzenie księgowości finansowej oraz za sprawozdawczości budżetową i finansową.

 

Do zadań skarbnika należy w szczególności:

1) koordynowanie realizacji zadań w poszczególnych komórkach organizacyjnych w procesie planowania budżetu i wieloletnich prognoz finansowych i rocznych planów finansowych jednostek;

2) przygotowywanie projektów budżetu, wieloletniej prognozy finansowej i ich zmian oraz rocznych planów finansowych jednostek

3) kontrolowanie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem budżetowym;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

5) ewidencja wykonania budżetu, stała kontrola stopnia realizacji budżetu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu, a także zapewnienie rozliczenia należności i zobowiązań;

6) prowadzenie rachunkowości miasta;

7) kontrola sprawozdań jednostek budżetowych;

8) sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych, bilansu miasta i bilansu skonsolidowanego, ich terminowe przekazywanie właściwym jednostkom, a także do publikacji;

9) opracowywanie dokumentacji opisującej przyjętą politykę rachunkowości w zakresie ewidencji księgowej budżetu;

10) dokonywanie kontroli finansowej;

11) nadzór nad prawidłowym dysponowaniem pozabudżetowymi środkami finansowymi;

12) przygotowywanie danych do przetargów na bankową obsługę gminy i kredyty;

13) kontrasygnowanie oświadczeń woli składanych w imieniu miasta, jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań finansowych;

14) okresowe ustalanie lub sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, ewidencja aktywów trwałych stanowiących mienie miasta;

15) organizowanie gromadzenia i przechowywania dowodów księgowych w sposób zabezpieczający je przed niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

 

Skarbnik nadzoruje pracę Referatu Finansowego.


W przypadku nieobecności skarbnika zastępstwo pełni zastępca skarbnika.

Dokumenty do pobrania:
Zarządzenie 163/2012
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-01-26 11:57:13)
rozmiar pliku: 309.9Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz