Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Ulga ustawowa w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntu

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

OR.0143.11.2012

Ulga ustawowa w podatku rolnym
z tytułu nabycia gruntu

Data aktualizacji:
28.09.2020r.

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat  Finansowy, II piętro, pokój 218
Stanowisko ds. podatków i opłat lokalnych,

tel. 67 253-02-02
e-mail: p.fizyczny@czarnkow.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek                        7:30 - 15:30
wtorek, środa, czwartek         7:30 - 15:30
piątek                                   7:30 - 15:30

Co przygotować?

Podatnik powinien złożyć:

1) pisemny wniosek o udzielenie ulgi w podatku rolnym z tytułu zakupu gruntu lub objęcia w trwałe zagospodarowanie.

Wniosek powinien zawierać następujące elementy treści:

·       dane adresowe wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres zamieszkania),

·       data sporządzenia pisma,

·       oznaczenie organu podatkowego,

·       treść żądania, stanowiącego przedmiot wniosku,

·       podpis wnioskodawcy, sporządzony samodzielnie przez klienta.

2) oświadczenie o udzielonej pomocy publicznej w roku bieżącym i dwóch poprzednich latach,

3) umowę dzierżawy z AWRSP, Lasami Państwowymi lub inny dokument stwierdzający tytuł prawny– w przypadku objęcia gruntów w trwałe zagospodarowanie (okres umowy nie krótszy niż 10 lat),

4) oświadczenie nabywcy, że nie jest krewnym w linii prostej (rodzice, dziadkowie, teściowie) w razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli gospodarstw rolnych.

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Nie dotyczy

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

Biuro Obsługi Klienta (parter) lub II piętro, pokój 218 

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Zgodnie z Ordynacją podatkową nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy 

szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania w sprawie.

Co zrobi urząd?

Po złożeniu przez podatnika wniosku o zastosowanie ulgi ustawowej w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntu  urząd po przeprowadzeniu postępowania dowodowego  wyda decyzję. W/w ulgę podatkową udzieloną na wniosek podatnika stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.

W przypadku gdy wniosek zawierać będzie uchybienia formalne lub inne braki Burmistrz Miasta Czarnków  wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni.

Brak usunięcia uchybień w powyższym terminie może spowodować pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

Informacje dodatkowe

Zwalnia się od podatku rolnego grunty przeznaczone na utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nie przekraczającej 100 ha. Ulga przysługuje na grunty zakupione jak również objęte w trwałe zagospodarowanie i jest udzielana na wniosek podatnika.

Ulga przysługuje na wniosek podatnika, wydawana jest w formie decyzji.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 333 ze zm.).

Tryb odwoławczy

W przypadku otrzymania decyzji odmownej, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Czarnków, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.   

 

 

 

wstecz