Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Rozłożenie zaległości na raty

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Rozłożenie zaległości na raty

 

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

 

KARTA USŁUGI

Nr 03/2013/L



Rozłożenie zaległości na raty

Data aktualizacji:
31.07.2020r.

 

Gdzie załatwię sprawę?

Zespół Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym - parter, pok. 3

Małgorzata Kubiś
tel. (067) 253 02 12
e-mail: lokale@czarnkow.pl

Godziny pracy:  
poniedziałek                          730 - 1800
wtorek, środa, czwartek          730 - 1530
piątek                                    730 - 1500
 

Co przygotować?

Wniosek o rozłożenie zaległości z tytułu korzystania z komunalnego lokalu mieszkalnego na raty, który powinien zawierać;

  • imię, nazwisko, adres, telefon wnioskodawcy;
  • określenie wysokości zadłużenia z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego
  • propozycję wysokości miesięcznej raty spłaty   uzasadnienie trudnej sytuacji materialnej;
  • deklarację bieżącego regulowania należności z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego oraz deklarację systematycznego regulowania zadłużenia tego lokalu w ustalonych ratach. 


Do wniosku należy dołączyć:

  •       zaświadczenie o zarobkach z ostatniego miesiąca brutto po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów i składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz chorobowe wnioskodawcy oraz pozostałych osób pełnoletnich, a otrzymujących świadczenia pieniężne;
  •       zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości pobieranego zasiłku lub zaświadczenie o niepobieraniu takiego zasiłku;
  •       dokument potwierdzający wysokość przyznanej renty lub emerytury;
  •       zaświadczenie o pobieraniu zasiłków: rodzinnego, pielęgnacyjnego, stałego, celowego, z tytułu samotnego wychowywania dziecka, z tytułu opieki nad dzieckiem lub świadczeń opiekuńczych (jeśli są takie pobierane);
  •       dokument stwierdzający wysokość alimentów (jeśli są przyznane);
  •       oświadczenie o ilości zamieszkałych osób;
  •       rachunki związane z  utrzymaniem lokalu mieszkalnego z ostatniegomiesiąca (min. rachunek za zużycie energii elektrycznej, gazu, pobór wody )

Gotowe formularze wniosku dostępne są:

  •         w Biurze Obsługi Klienta – parter;
  •      w Zespole Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym – parter, pok. 3;
  •        na stronie internetowej

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?


Nie pobiera sie opłaty.
 

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

  •          w Biurze Obsługi Klienta – parter
  •          Zespół Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym , parter-  pokój nr 3 

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Co zrobi urząd?

Po merytorycznym sprawdzeniu wniosku:

1. w przypadku braku kompletu wzywa sie, celem uzupełnienia brakujących dokumentów,

2. klient otrzymuje informację, że wniosek jego został rozpatrzony 

Informacje dodatkowe

 

Od rozłożonej na raty kwoty zaległości nie pobiera się odsetek. Konieczne jest jednak systematyczne
i terminowe regulowanie bieżących opłat z tytułu korzystania z lokalu oraz systematyczne regulowanie ustalonych rat.

Nie uregulowanie w wyznaczonym terminie choć jednej raty spowoduje, iż cała należność stanie się natychmiast wymagalna wraz z należnymi odsetkami za zwłokę.

Systematyczne i terminowe regulowanie zaległości oraz bieżących należności z tytułu korzystania
z lokalu  jest warunkiem wstrzymania skierowania pozwu o zapłatę na drogę egzekucji komorniczej.

Wnioskodawca otrzymuje odpowiedź pisemną drogą pocztową, chyba że zdeklaruje odbiór odpowiedzi osobiście – wówczas odbiera pismo w Zespole Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym.

Podstawa prawna

  •       Ustawa z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz.869 ze zm.);
  •       Uchwała Nr VI/37/2011 Rady Miasta Czarnków z dnia 01 marca 2011 roku w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania spłat lub rozkładania na raty, należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Miasta Czarnków lub jej jednostkom podległym.

Tryb odwoławczy

 Nie przysługuje

 

 

 

wstecz