Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Nabywanie nieruchomości

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Nabywanie nieruchomości

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

Nr 10/2012/GN

Nabywanie nieruchomości

Data aktualizacji:
18
-11-2019

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pok. 212, 

Jerzy Janyska 
tel. 67 255 28 04
     67 255 28 03 
e-mail: grunty@czarnkow.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek                       730 - 1800
wtorek, środa, czwartek        730 - 1530
piątek                                  730 - 1500

Co przygotować?

Wniosek o zbycie nieruchomości na rzecz Gminy Miasta Czarnków GN/16/1

Formularze wniosku dostępne są:

  • w Biurze Obsługi Klienta – parter,
  • w Referacie Gospodarki Nieruchomościami – II piętro, pok. 212
  • poniżej

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłaty nie pobiera się.

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

W Biurze Obsługi Klienta - parter 

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Sprawa wymaga zgody Rady, a w przypadku wykupu  - zabezpieczenia środków w budżecie, w związku z tym nie można przewidzieć terminu załatwienia sprawy.

Informacje dodatkowe

W obecnej sytuacji prawnej na terenie miasta nabycie przez Gminę Miasta Czarnków własności nieruchomości na wniosek osób fizycznych i prawnych wymaga zgody Rady. Jeżeli nabycie na rzecz gminy znajduje uzasadnienie, przede wszystkim ekonomiczne, o ile jest to możliwe, w budżecie miasta zabezpiecza się na ten cel środki finansowe. Decyzję w sprawie wygospodarowania środków w budżecie miasta podejmuje Rada Miasta Czarnków w formie uchwały.

Podstawa prawna

·       Ustawa z dnia 21.08.1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Tekst jednolity – Dz. U. 2018 r., poz.2204, ze zmianami), art. 25.

·       Ustawa z dnia 29.08.1997 roku – Ordynacja podatkowa (Dz. U. 1997 r. Nr 137, poz. 926, art. 66 § 1 pkt 2.

Komentarz:

Przeniesienie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości na rzecz Gminy Miasta Czarnków może nastąpić w szczególności w formie umowy kupna-sprzedaży, darowizny, zamiany, nabycia spadku, w zamian za wygaśnięcie zobowiązań podatkowych. Z procedury opisanej w karcie usługi  należy wykluczyć nabywanie przez gminę nieruchomości z mocy prawa, a także nieruchomości przeznaczonych w planie miejscowym na cele publiczne, gdyż w tym przypadku nabycie ma charakter roszczeniowy.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

 

Dokumenty do pobrania:
Wniosek o zbycie nieruchomości na rzecz Gminy Miasta Czarnków
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-06 11:53:18)
rozmiar pliku: 46.3Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz