Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zbywanie nieruchomości w sytuacji braku skuteczności przetargu

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

Nr 10/2012/GN

Zbywanie nieruchomości w sytuacji braku skuteczności przetargu

Data aktualizacji:
15-11-2019

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pok. 212, 

Jerzy Janyska 
tel. 67 255 28 04
      67 255 28 03 
e-mail: grunty@czarnkow.pl

Godziny pracy:  

poniedziałek                      730 - 1800
wtorek, środa, czwartek        730 - 1530
piątek                                  730 - 1500

Co przygotować?

Wypełniony wniosek GN/09/1 o nabycie nieruchomości,

Formularze wniosku dostępne są:

  • w Biurze Obsługi Klienta – parter,
  • w Referacie Gospodarki Nieruchomościami – II piętro, pok. 212

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłaty nie pobiera się.

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

W Biurze Obsługi Klienta, parter

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Do 30 dni.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21.08.1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Tekst jednolity – Dz. U. z 2018 r., poz. 2204, z późniejszymi zmianami), art. 39.

Komentarz:

W art. 39 ust. 1 ustawodawca określił, że jeżeli pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, w okresie nie krótszym niż 2 tygodnie, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego zamknięcia, przeprowadza się drugi przetarg, w którym właściwy organ może obniżyć cenę wywoławczą. Cenę wywoławczą w drugim przetargu ustala się w wysokości niższej niż wartość nieruchomości, jednak nie mniejszej niż 50% tej wartości.

Jeżeli drugi przetarg (z obniżoną lub nieobniżoną ceną wywoławczą) zakończy się wynikiem negatywnym, Burmistrz w okresie nie krótszym niż 2 tygodnie, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego zamknięcia może zbyć nieruchomość w drodze rokowań albo organizować kolejne przetargi. Przy ustalaniu warunków kolejnych przetargów należy obligatoryjnie zastosować obniżenie ceny wywoławczej.

Ustawa dopuszcza możliwość zakończenia czynności związanych ze zbyciem nieruchomości już po pierwszym nieskutecznym przetargu. Tak może się stać poprzez niezachowanie powyższych terminów. W takiej sytuacji Burmistrz zobowiązany jest umieścić nieruchomość w wykazie nieruchomości przeznaczonych do zbycia, który wywiesza się do publicznego wglądu na okres 21 dni, a następnie ogłosić ponownie pierwszy przetarg.

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

 

 

Dokumenty do pobrania:
Wniosek o nabycie nieruchomości
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-16 12:57:59)
rozmiar pliku: 43.8Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz