Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców lub z rejestru zamieszkania cudzoziemców

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

KARTA USŁUGI

Nr 01/2011/OB

Udostępnienie danych
z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Data aktualizacji:
14.09.2020r.

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Obywatelski - Ewidencja Ludności, parter, pokój  nr 15

Ewa Miler
tel. 067 253 02 08
e-mail  ewidencja@czarnkow.pl

Godziny:
poniedziałek                      730 - 1800 w czasie pandemii do 1530
wtorek, środa, czwartek       730 - 1530
piątek                                 730 - 1500

Co przygotować?

  • Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
  • Dowód  uiszczenia opłaty za udostępnienie danych,
  • Wskazanie interesu prawnego do pozyskania danych (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych)
  • Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych (dołaczenie dokumentu potwierdzającego interes faktyczny)
  • Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 

Formularze wniosku dostępne są:

  •        w Biurze Obsługi Klienta – parter,
  •        w Ewidencji Ludności, parter, pok. 15.
  •        jako załacznik do karty usług

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłatę za udostępnienie danych  w wysokości 31 zł oraz opłatę za udzielenie pełnomocnictwa w wys. 17,- zł

  • można wpłacać przelewem na konto Urzędu Miasta Czarnków:
    PKO BP 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747
    i przedłożyć w urzędzie oryginał dowodu wpłaty,
  • gotówką lub kartą płatniczą  w kasie Urzędu Miasta przed złożeniem wniosku

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

 - w Biurze Obsługi Klienta ,                                                               -korespondencyjnie,                                                                                           -za pośrednictwem platformy e-PUAP                                          

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Termin załatwienia sprawy następuje niezwłocznie (do 7 dni),

Miesiąc w przypadku konieczności uzyskania zgody osoby na udzielenie informacji o jej danych.

Odmowa udostępnienia danych następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Co zrobi urząd?

Urząd przyjmie wniosek, rozpatrzy sprawę, przygotuje informację bądź decyzję o odmowie udzielenia informacji, prześle  lub doręczy odpowiedź wnioskodawcy. 

Informacje dodatkowe

Wnioskodawca jest obowiązany wykazać interes prawny żądania udostępnienia danych (wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych z ww. rejestrów  lub załączyć dokumenty które ten interes potwierdzają. W  przypadku niemożności wskazania interesu prawnego należy wskazać interes faktyczny w otrzymaniu danych, a także wskazać informacje o sosbie umożliwiające wyszukanie jej w rejestrze mieszkańców oraz rejestrze PESEL,  oraz wskazać jakie dane mająbyć udostępnione.   Wniosek może być złozony w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem platformy e-PUAP pod adresem https://epuap.gov.pl; wniosek powinien być podpisany podpisem elektronicznym lub przy użyciu profilu zaufanego.                                              Wniosek może też zostać złożony przez pełnomocnika. Za pełnomocnictwo obowiązuje opłata skarbowa w wys. 17,- zł. Z opłaty zwolnone są pełnomocnictwa udzielone małżonkiwi, zstępnym (dzieciom), wstępnym (rodzicom) oraz rodzeństwu.                                                                          Dane udostepnione na podstawie wniosku nie mogą być wykorzystane w innym celu niż wskazany w tym wniosku. Wniosek w tej samej sprawie można składać tylko do jednego organu gminy.                     

Odmowa udostępnienia danych następuje w drodze decyzji administracyjnej .

Opłaty pobrane za udostępnienie danych stanowią dochód budżetu państwa.                                                                                                                                                            

Podstawa prawna

  •         Ustawa z dnia 24 wrzesnia 2010 r. o ewidencji ludności.
  •         Rozporządzenie Rady Ministrów  z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców , oraz  rejestru PESEL  (t.j. Dz.U. z 2017r.  poz.2482),
  •         Rozporzdzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego. 
  •         Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22.12.2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
  •         Ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych.
  •         Ustawa z 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy

Przysługuje w przypadku wydania decyzji o odmowie udostępnienia danych osobowych.

Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Czarnków.

Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

 

Obowiązek informacyjny

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

 

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

 

 Administratorami są:

 

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.

 

2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.

 

3. Burmistrz Miasta Czarnków, mający siedzibę w Czarnkowie (64-700) Plac Wolności 6  -  w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności.

 

 DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

 

Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Burmistrzem Miasta Czarnków można się skontaktować poprzez adres e-mail:  um@czarnkow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

  DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

 

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

 

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Administrator – Burmistrz Miasta Czarnków - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail um@czarnkow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wolności6, 64-700 Czarnków.

 

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.                                                                         

 

   CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

 

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

 

  •  zarejestrowania w związku z:
    - nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
    - zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
    - zmianą obywatelstwa,
    - wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
    - zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

 

  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
    - zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    - wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
    - zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.

 

  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
  • usunięcia  niezgodności w danych.

 

   Pani / Pana dane będą przetwarzane przez Burmistrza Miasta Czarnków w celu:

 

  •  zarejestrowania w związku z:
    - nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
    - zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
    - zmianą obywatelstwa,
    - wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
    - zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

 

  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
    - zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    - wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
    - zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.

 

  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
  • usunięcia  niezgodności w danych.

 

Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

 

  ODBIORCY DANYCH

 

Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności:
- organom administracji publicznej,
- sądom i prokuraturze,
- Policji, Straży Granicznej,
- Straży Marszałkowskiej,
- Służbie Więziennej,
- Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,
- Służbie Wywiadu Wojskowego,
- Służbie Celno-Skarbowej,
- Żandarmerii Wojskowej,
- Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,- Agencji Wywiadu,
- Służbie Ochrony Państwa,
- Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu,
- Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych,
- organom wyborczym i strażom gminnym  (miejskim),
- komornikom sądowym – w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego,
- państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach,
- Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w zakresie danych osób poszukiwanych zgodnie z art. 46 ust. 2 pkt 1-3,
- innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach;
- jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
- podmiotom odpowiedzialnym za system identyfikacji elektronicznej oraz podmiotom wydającym środki identyfikacji elektronicznej w systemie identyfikacji elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1579 oraz z 2018r. poz. 650 i 1544) w celu wydania środka identyfikacji elektronicznej,

 

Odbiorcami danych przetwarzanych przez Burmistrza Miasta Czarnków są również:
- Technika IT Sp z o.o. w zakresie niezbędnym do serwisowania systemu PB_Ewid _2
- strony i uczestnicy postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych

 

Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

 

  OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

 

Pani/Pana dane będą przechowywane przez Burmistrza Miasta Czarnków przez czas trwania postępowania w sprawie tj. przez okres niezbędny do realizacji celu/celów określonych ustawą e ewidencji ludności, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ze względu na cele archiwalne w interesie publicznym, cele badań naukowych lub historycznych lub cele statystyczne:
- ewidencja ludności – 50 lat
- sprawy meldunkowe – 10 lat
- aktualizowanie danych w ewidencji ludności – 5 lat
- udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności lub dokumentacji wydanych dowodów osobistych – 5 lat                                                                                             

 

  PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

 

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

 

  PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

 

Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

 

  ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

 

- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający  do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty  obywatelstwa polskiego.

 

  INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

 

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.

 

Skutkiem niepodania danych osobowych w związku z ciążącym obowiązkiem meldunkowym jest brak możliwości wykonania obowiązków lub uprawnień przez Burmistrza Miasta Czarnków, wynikających z przepisów prawa, w tym m.in. brak możliwości załatwienia wniosku o zameldowania /wymeldowanie, itd.

 

Dokumenty do pobrania:
Wniosek o udost. danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.
(wprowadził: Mieczysława Garstka 2019-08-14 08:56:51)
rozmiar pliku: 352.1Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz