Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
OR.0143.13.2012
|
Ulga ustawowa w podatku rolnym z tytułu prowadzenia inwestycji
|
Data aktualizacji:
28.09.2020r.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Referat Finansowy, II piętro, pokój 218 Stanowisko ds. podatków i opłat lokalnych, tel. 67 253-02-02 e-mail: p.fizyczny@czarnkow.pl Godziny pracy: poniedziałek 7:30 - 15:30 wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30- 15:30
|
Co przygotować?
|
Podatnik powinien złożyć:
1) Pisemny wniosek o udzielenie ulgi w podatku rolnym z tytułu prowadzenia inwestycji.
Wniosek powinien zawierać następujące elementy treści:
- dane adresowe wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres zamieszkania),
- data sporządzenia pisma,
- oznaczenie organu podatkowego,
- treść żądania, stanowiącego przedmiot wniosku,
- podpis wnioskodawcy, sporządzony samodzielnie przez klienta.
2) Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych.
3) Oryginały rachunków lub ich potwierdzone odpisy dokumentujące poniesione nakłady na robociznę fachową, materiały i urządzenia.
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
Nie dotyczy
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
- parter, Biuro Obsługi Klienta
- II piętro, pokój 218
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Zgodnie z Ordynacją podatkową nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania w sprawie.
|
Co zrobi urząd?
|
Po złożeniu przez podatnika wniosku o zastosowanie ulgi ustawowej w podatku rolnym z tytułu prowadzenia inwestycji organ podatkowy po przeprowadzeniu postępowania dowodowego wyda decyzję.
W/w ulgę podatkową udzieloną na wniosek podatnika stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
W przypadku gdy wniosek zawierać będzie uchybienia formalne lub inne braki Burmistrz Miasta Czarnków wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni. Brak usunięcia uchybień w powyższym terminie może spowodować pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
|
Informacje dodatkowe
|
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
1) budowę lub modernizację budynków inwentarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
2) zakup i zainstalowanie:
- deszczowni,
- urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
- urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód).
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat. Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego nie wykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których przyznana została ta ulga, lub przeznaczenia ich na inne cele niż określone w pkt. 1 i 2.
Podatnik może zostać wezwany w wyznaczonym terminie do przedłożenia rachunków związanych z nakładami inwestycyjnymi w gospodarstwie rolnym zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
Ulga przysługuje na wniosek podatnika wydawana jest w formie decyzji.
|
Podstawa prawna
|
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 333 ze zm.).
|
Tryb odwoławczy
|
W przypadku otrzymania decyzji odmownej, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Czarnkowa, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
|
|