Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnkowie ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej z siedzibą: 64-700 Czarnków, Pl. Wolności 6
Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę, w wymiarze ½ etatu od 04 stycznia 2016 r. ,w systemie zadaniowego czasu pracy.
Oznacza to pracę również w godzinach popołudniowych, w dni ustawowo wolne od pracy, również weekendy.
Na podstawie Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej /Dz. U. 2011 nr 149, poz.887 z późniejszymi zmianami/ asystentem rodziny może być osoba , która :
1. Posiada:
a) Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust.3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) Wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną , a także udokumentuje co najmniej 3- letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3.wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego ;
4.nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymogi pożądane:
1)znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi , przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,ustawy o pomocy społecznej
2)wysoka kultura osobista
3)znajomość obsługi komputera i programów biurowych
4)umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres
5)wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
6)znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
7)samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność
8)umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
9)nieposzlakowana opinia,
10)umiejętność pracy w grupie,
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności :
1) Opracowanie i realizacja planu pracy z rodzina we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym o którym mowa w art. 11 ust 1:
2) Opracowanie , we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodziny pieczy zastępczej ,planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonym w pieczy zastępczej,
3) Udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej , w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego ,
4) Udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) Udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) Udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7) Wsparcie aktywności społecznej rodzin;
8) Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9) Udzielanie pomocy w poszukiwaniu , podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych ,
11) Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych ;
12) Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia, bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny MOPS
16) Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) Sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach
18) Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej ,właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny
19) Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą o których mowa w art.9a ustawy z dnia 29 lipca 2005r o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( Dz.U. Nr 180, poz.1493, z późn. Zm.3) lub innymi podmiotami , których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędna .
Informacje dodatkowe:
1) asystent rodziny ,wykonuje czynności w ramach swoich obowiązków ,korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych
2) praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego w terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona
3) asystent rodziny nie może prowadzić postepowań w zakresu świadczeń realizowanych przez gminę
4) asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie
5) asystent rodziny prowadzi prace z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę
6) Jednostki administracji rządowej i samorządowej właściwe organizacje pozarządowe ,podmioty i osoby specjalizujące się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny lub podmioty ,których pomoc przez wykonywanie zadań uzna za niezbędna – udzielają asystentowi rodziny odpowiedniej pomocy w wykonywaniu czynności zawodowych
7) asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny
Wymagane dokumenty i oświadczenia
1)CV , list motywacyjny- podpisane odręcznie
2)Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie
3)Kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy
4)Kopie dokumentów potwierdzających obywatelstwo polskie
5)Pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych
6)Pisemne oświadczenie ,że kandydat nie skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślnie przestępstwa skarbowe
7)Oświadczenie kandydata o niekaralności
8)Oświadczenie że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona
9)Oświadczenie że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzającego przez sąd
10)Podpisana klauzula „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji , zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r o ochronie danych osobowych Dz. U. z 2002r, nr 101, poz.926 ze zm „
Dokumenty aplikacyjne należy składać do 28 grudnia 2015 r.
osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, Plac Wolności 6, 64-700 Czarnków
bądź listownie na adres Ośrodka
w kopercie z napisem
„Oferty na stanowisko Asystenta rodziny"
Postanowienia końcowe:
- złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron,
- kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej,
- oferty niespełniające wymogów formalnych zostaną zwrócone nadawcy,
-Kierownik MOPS zastrzega sobie prawo zaproszenia do rozmowy tylko wybranych kandydatów.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Czarnkowie
-/ Ewa Kozłowicz