Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zatwierdzenie podziału nieruchomości niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

Nr 10/2012/GN

Podział nieruchomości niezależnie
od ustaleń planu miejscowego

Data aktualizacji:
11
-09-2017

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pok. 212, 

Judyta Dorożała
tel. 67 2552803 
 e-mail judyta.dorozala@czarnkow.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek                        730 - 1600
wtorek, środa, czwartek         730 - 1530
piątek                                   730 - 1500

Co przygotować?

1)    wypełniony wniosek GN/04/1  (druk można pobrać poniżej) o dokonanie podziału z obszernym uzasadnieniem celu podziału

2)    dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (własność, współwłasność, użytkowanie wieczyste, współużytkowanie wieczyste):

·         aktualny odpis z księgi wieczystej,

·         lub akt notarialny (kserokopia),

 

3)    mapa z projektem podziału,

 

4)     wypis i wyrys z katastru nieruchomości obejmujące nieruchomość podlegającą podziałowi,

 

5)    wykaz zmian gruntowych, a w przypadku niezgodności stanu katastralnego ze stanem w księdze wieczystej – wykaz synchronizacyjny,

 

6)    protokół z przyjęcia granic nieruchomości

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłaty nie pobiera się 

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

W  Biurze Obsługi Klienta - parter

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego sprawa powinna być załatwione w ciągu 30 dni od złożenia wniosku, w Urzędzie Miasta Czarnków termin załatwienia jest zależny od charakteru i stopnia złożoności sprawy od 7 do 30 dni.

Co zrobi urząd?

Z uwagi na fakt, iż wniosek o podział nieruchomości wymaga postępowania administracyjnego (tylko w nielicznych przypadkach nie wydaje się decyzji administracyjnej) ustala się strony postępowania, a więc osoby mogące mieć interes prawny w dokonaniu podziału. Burmistrz analizuje również wszystkie przedłożone dokumenty oraz określa, czy podział wymaga wydania decyzji, czy może ograniczyć się do sporządzenia protokołu z przyjęcia granic nieruchomości. Jeżeli wymaga wydania decyzji spełnione muszą być spełnione wszystkie wymogi dotyczące wniosku. Wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków o ile wraz z wnioskiem nie dostarczy kompletu dokumentów – patrz wymagane dokumenty.

Podstawa prawna

Art.95 ustawy z dnia 21.08.1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Tekst jednolity – Dz. U. 2016 r., poz. 2147, z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Od decyzji Burmistrza zatwierdzającej projekt podziału służy stronom postępowania odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (64 - 920 Piła, ul. Dzieci Polskich 26) wniesione za pośrednictwem Burmistrza w terminie 14 dni od daty otrzymania. Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Klienta lub pocztą na adres Urzędu Miasta Czarnków.

 

 

wstecz