Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zbywanie nieruchomości dla poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

Nr 10/2012/GN

Zbywanie nieruchomości
dla poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej

Data aktualizacji:
18
-11-2019

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pok. 212 

Jerzy Janyska 
tel. 67 255 28 04
     67 255 28 03
e-mail: grunty@czarnkow.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek                     730 - 1800
wtorek, środa, czwartek      730 - 1530
piątek                                730 - 1500

Co przygotować?

Wypełniony wniosek GN/09/1 o nabycie nieruchomości przyległej

Formularze wniosku dostępne są:

  • w Biurze Obsługi Klienta – parter,
  • w Referacie Gospodarki Nieruchomościami – II piętro, pok. 212
  • poniżej

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Koszty przygotowania nieruchomości do zbycia.

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

W Biurze Obsługi Klienta, parter

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Do 3 miesięcy.

Informacje dodatkowe

Burmistrz, rozpatrując wniosek, sprawdza przeznaczenie nieruchomości lub jej części w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz bada możliwość jej zagospodarowania jako nieruchomości odrębnej.

Wyklucza się sprzedaż nieruchomości lub jej części jeżeli:

1)      w planie miejscowym przeznaczona jest na cele publiczne, np. pod zieleń publiczną, chociażby nie była zagospodarowana zgodnie z przeznaczeniem,

2)      stwierdzi się, że może być zbyta jako odrębna działka budowlana.

Przy badaniu wymogu określonego w pkt. 2 bierze się pod uwagę: powierzchnię działki i kształt geometryczny, funkcję w planie miejscowym, możliwości urządzenia drogi dojazdowej oraz brak kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Jeżeli stwierdzi się, że grunt może być sprzedany dla potrzeb poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, tok postępowania zależy od dostępu do niego innych posiadaczy nieruchomości i powierzchni tego gruntu.

Gdy grunt ma powierzchnię do 1000 m2 i poza działką wnioskodawcy, przylegają do niego działki innych posiadaczy nieruchomości, sporządza się, na zlecenie Burmistrza, projekt jego zagospodarowania ( bez względu na ilość otrzymanych wniosków). Jeżeli projekt zostanie pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Budżetu i Rozwoju Rady Miasta powiadamia się wszystkie strony, w tym wnioskodawcę o możliwości wykupu nieruchomości przyległej. Informuje się też, że koszty podziału obciążają nabywców.

Wydzielenie działek z nieruchomości o powierzchni większej niż 1000 m2 może nastąpić, gdy granice proponowanych do wydzielenia działek określone są w planie miejscowym.

W przypadku, gdy do wnioskowanej nieruchomości przylega jedynie nieruchomość wnioskodawcy wymogi powierzchniowe nie mają znaczenia.

Osoby, które chcą nabyć nieruchomość przyległą, zobowiązane są wpłacić zaliczkę w wysokości
300 zł.

Podstawa prawna

·       Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Tekst jednolity – Dz. U. z 2018 r., poz. 2204, ze zmianami), art. 37 ust. 2 pkt 6.

 

·       Uchwała Nr XLI/354/98 Rady Miejskiej w Czarnkowie z dnia 22 stycznia 1998 roku w sprawie zasad zbywania gruntów właścicielom i użytkownikom wieczystym dla poprawienia warunków już posiadanej działki.

 

Komentarz:

Właścicielom i użytkownikom wieczystym nieruchomości mogą być sprzedane lub oddane w użytkowanie wieczyste części przyległego gruntu niezbędne do poprawienia warunków zagospodarowania już posiadanej działki, jeżeli części te nie mogą być zbyte jako oddzielne nieruchomości. Istotne więc znaczenie w tej sprawie mają ustalenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Czarnkowa

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

 

 

 

Dokumenty do pobrania:
Wniosek o nabycie nieruchomości
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-06 12:41:34)
rozmiar pliku: 43.7Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz