Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
Nr 03/2013/L
|
Rozłożenie zaległości na raty
|
Data aktualizacji: 31.07.2020r.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Zespół Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym - parter, pok. 3
Małgorzata Kubiś tel. (067) 253 02 12 e-mail: lokale@czarnkow.pl
Godziny pracy: poniedziałek 730 - 1800 wtorek, środa, czwartek 730 - 1530 piątek 730 - 1500
|
Co przygotować?
|
Wniosek o rozłożenie zaległości z tytułu korzystania z komunalnego lokalu mieszkalnego na raty, który powinien zawierać;
- imię, nazwisko, adres, telefon wnioskodawcy;
- określenie wysokości zadłużenia z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego
- propozycję wysokości miesięcznej raty spłaty uzasadnienie trudnej sytuacji materialnej;
- deklarację bieżącego regulowania należności z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego oraz deklarację systematycznego regulowania zadłużenia tego lokalu w ustalonych ratach.
Do wniosku należy dołączyć:
- zaświadczenie o zarobkach z ostatniego miesiąca brutto po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów i składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz chorobowe wnioskodawcy oraz pozostałych osób pełnoletnich, a otrzymujących świadczenia pieniężne;
- zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości pobieranego zasiłku lub zaświadczenie o niepobieraniu takiego zasiłku;
- dokument potwierdzający wysokość przyznanej renty lub emerytury;
- zaświadczenie o pobieraniu zasiłków: rodzinnego, pielęgnacyjnego, stałego, celowego, z tytułu samotnego wychowywania dziecka, z tytułu opieki nad dzieckiem lub świadczeń opiekuńczych (jeśli są takie pobierane);
- dokument stwierdzający wysokość alimentów (jeśli są przyznane);
- oświadczenie o ilości zamieszkałych osób;
- rachunki związane z utrzymaniem lokalu mieszkalnego z ostatniegomiesiąca (min. rachunek za zużycie energii elektrycznej, gazu, pobór wody )
Gotowe formularze wniosku dostępne są:
- w Biurze Obsługi Klienta – parter;
- w Zespole Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym – parter, pok. 3;
- na stronie internetowej
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
Nie pobiera sie opłaty.
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
- w Biurze Obsługi Klienta – parter
- Zespół Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym , parter- pokój nr 3
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
|
Co zrobi urząd?
|
Po merytorycznym sprawdzeniu wniosku:
1. w przypadku braku kompletu wzywa sie, celem uzupełnienia brakujących dokumentów,
2. klient otrzymuje informację, że wniosek jego został rozpatrzony
|
Informacje dodatkowe
|
Od rozłożonej na raty kwoty zaległości nie pobiera się odsetek. Konieczne jest jednak systematyczne i terminowe regulowanie bieżących opłat z tytułu korzystania z lokalu oraz systematyczne regulowanie ustalonych rat.
Nie uregulowanie w wyznaczonym terminie choć jednej raty spowoduje, iż cała należność stanie się natychmiast wymagalna wraz z należnymi odsetkami za zwłokę.
Systematyczne i terminowe regulowanie zaległości oraz bieżących należności z tytułu korzystania z lokalu jest warunkiem wstrzymania skierowania pozwu o zapłatę na drogę egzekucji komorniczej.
Wnioskodawca otrzymuje odpowiedź pisemną drogą pocztową, chyba że zdeklaruje odbiór odpowiedzi osobiście – wówczas odbiera pismo w Zespole Gospodarki Miejskim Zasobem Lokalowym.
|
|
Podstawa prawna
|
- Ustawa z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz.869 ze zm.);
- Uchwała Nr VI/37/2011 Rady Miasta Czarnków z dnia 01 marca 2011 roku w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania spłat lub rozkładania na raty, należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Miasta Czarnków lub jej jednostkom podległym.
|
Tryb odwoławczy
|
Nie przysługuje
|
|