Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
Nr 01/2011/{ref}
|
Zezwolenie jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych
|
Data aktualizacji:
23.09.2020 r.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Ewidencja Działalności Gospodarczej, parter, pok. 8
Elżbieta Nowak tel. 67 253 02 27, e-mail: ewidgosp@czarnkow.pl
w zastępstwie: Magdalena Juszczak, Beata Rybeńska
Godziny pracy poniedziałek 730- 1800 (w czasie pandwmii od 7.30 do 15.30) wtorek, środa, czwartek 730 - 1530 piątek 730- 1500
Zezwolenie jednorazowe dotyczące sprzedaży napojów alkoholowych na wolnym powietrzu, np. w trakcie imprez (na okres 2 dni) wydawane tylko dla przedsiębiorców już posiadających zezwolenie na sprzedaż detaliczną lub gastronomiczną oraz dla OSP.
|
Co przygotować?
|
- Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Kopia stałego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych z dowodem uiszczenia opłaty za wydane zezwolenia /nie dotyczy zezwoleń wydanych przez Burmistrza Czarnkowa/.
- W przypadku wykonywania działalności gospodarczej przez spółkę cywilną wymagane są podpisy wszystkich wspólników.
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
Opłata płatna, gotówką w kasie Urzędu lub na rachunek Urzędu Miasta: PKO BP 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747 – wynosi: 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń. Opłaty za jednorazowe zezwolenia wnoszone są przed wydaniem zezwolenia w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń:
· 43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
· 43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 18% alkoholu,
· 175 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
Formularze wniosku dostępne są:
· w Biurze Obsługi Klienta – parter,
· w Ewidencji Działalności Gospodarczej,
· na stronie internetowej www.bip.czarnkow.pl,
Miejsce złożenia dokumentów: parter, pok. 8, Ewidencja Działalności Gospodarczej
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Przepisy przewidują termin do 30 dni, w Urzędzie Miasta Czarnków zezwolenie jest wydawane w terminie do 3 dni roboczych.
|
Co zrobi urząd?
|
Zostanie wydane zezwolenie.
|
Informacje dodatkowe
|
Zezwolenie jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są przedsiębiorcom posiadającym stałe zezwolenia na sprzedaż oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych. Zezwolenia wydawane są maksymalnie do 2 dni.
|
Podstawa prawna
|
Ustawa z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 2277 ze zm.).
Uchwała Nr LI/312/2018 Rady Miasta Czarnków z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta Czarnkowa.
|
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta Czarnkowa. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Czarnków.
|
|
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania administracyjnego jest Burmistrz Miasta Czarnków i wykonujący jego zadania Urząd Miasta Czarnków.
Mogą się Państwo z nami kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępna na: /miastoczarnkow/SkrytkaESP
- poprzez e-mail: um@czarnkow.pl
- telefonicznie: (67) 255 28 01
2. Inspektor ochrony danych:
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępna na: /miastoczarnkow/SkrytkaESP
- poprzez e-mail: um@czarnkow.pl
- telefonicznie: (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni 67 255 36 01
- Inspektorem ochrony danych osobowych jest Kamila Szpotek.
3. Cel przetwarzania Państwa danych oraz podstawy prawne:
Państwa dane będą przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów prawa w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Urzędzie Miasta Czarnków. Podstawą przetwarzania danych jest:
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2277 ze zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.),
- art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO,
- ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020 r. poz. 164 ze zm.).
4. Okres przechowywania danych:
Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. m.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.) i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67 ze zm.).
5. Komu przekazujemy Państwa dane?
W związku z przetwarzaniem danych w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze Państwa dane będą przekazywane wyłącznie:
- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenia organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o za mówienie publiczne mogą być podmioty z którymi administrator zawarł umowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych.
- Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
6. Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Aby skorzystać z powyższych praw, należy się skontaktować z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe zawarte są w pkt. 1 i 2).
7. Obowiązek podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy podstawą przetwarzania danych jest przepis prawa.