Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
Nr 01/2011/TI
|
Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym drogi urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
|
Data aktualizacji: 27.09.2019r.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Referat Techniczno – Inwestycyjny, II piętro, pok. 208 Szymon Antkowiak tel. 067 253-02-23, e-mail: drogi@czarnkow.pl Godziny pracy: poniedziałek 730 - 1800 wtorek, środa, czwartek 730 - 1530 piątek 730 - 1500
|
Co przygotować?
|
1) wniosek który powinien zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę siedziby podmiotu występującego o zajecie pasa drogowego,
- cel zajęcia pasa drogowego,
- nr i nazwę drogi, odcinka, teren zabudowany, niezabudowany,
- rodzaj robót,
- wymiary, powierzchnia oraz rodzaj zajętych elementów pas drogowego na czas wykonywania robót,
- rodzaj wymiary, powierzchnia urządzeń niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi, lokalizowanych w wyniku prowadzenia robót,
- imię i nazwisko Generalnego Wykonawcy robót,
- imię i nazwisko, adres, tel. służbowy, nr dowodu osobistego kierownika robót - osoby odpowiedzialnej za prowadzenie robót oraz właściwe oznakowanie,
- planowany okres zajęcia pasa drogowego,
2) plan sytuacyjny w skali (1:1000, 1:500) z zakreślonym kolorem czerwonym obrysem zajętej powierzchni pasa drogowego i podaniem wymiarów;
3) projekt organizacji ruchu zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Czarnkowie i Komendę Powiatowej Policji w Czarnkowie,
4) odpis ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzenie robót właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej;
5) pełnomocnictwo do działania w imieniu właściciela z uiszczoną opłatą w wys. 17 zł.
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
1) Opłata – płatna przelewem na rachunek Urzędu Miasta Czarnków: PKO BP 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747
2) opłaty za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy urządzenia:
- w jezdni – 40 zł,
- w pozostałych elementach pasa drogowego:
- poza terenem zabudowanym – 10 zł,
- w obszarze zabudowanym – 20 zł,
- na drogowym obiekcie inżynieryjnym – 200 zł
3) za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi Burmistrz Miasta Czarnkowa orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości 10 – krotności należnej opłaty.
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
w Biurze Obsługi Klienta – parter
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie miesiąca od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. W naszym Urzędzie sprawa załatwiana jest w terminie do 3 dni od dnia złożenia kompletu dokumentów.
|
Co zrobi urząd?
|
O odbiorze decyzji wnioskodawca zostaje poinformowany w momencie złożenia wniosku. Odbiór decyzji następuje przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną.
|
Podstawa prawna
|
· Ustawa z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Tekst jednolity – Dz. U. z 2018 roku, , poz. 2068, art. 39 ust. 3, art.40 ust 1, ust. 2 pkt 2 i 3, ust. 3 i ust. 5 i oraz ust. 10, 11, 13, i 15 oraz art. 40d.
· Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Tekst jednolity Dz. U. z 2018. poz. 2096 tj.), art. 104.
· Uchwała Rady Miasta w Czarnkowie z dnia 26.08.2010 roku nr XLIX/327/2010 w sprawie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych.
|
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Miasta w Czarnkowie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
|
|