|
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.
3. Burmistrz Miasta Czarnków, mający siedzibę w Czarnkowie (64-700), Plac Wolności 6 - w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta Czarnków można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@czarnkow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wolności 6, 64-700 Czarnków.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta Czarnków - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@czarnkow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wolności 6, 64-700 Czarnków.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
Pani / Pana dane będą przetwarzane przez Burmistrza Miasta Czarnków w celu:
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych.
DBIORCY DANYCH
W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani / Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA.
Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych następującym podmiotom:
- organom prokuratury,
- organom Policji,
- Komendantowi Głównemu Straży Granicznej
- Komendantowi Straży Marszałkowskiej,
- Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego,
- Szefowi Służby Wywiadu Wojskowego,
- organom Krajowej Administracji Skarbowej
- Komendantowi Głównemu Żandarmerii Wojskowej,
- Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
- Szefowi Agencji Wywiadu,
- Szefowi Centralnego Biuru Antykorupcyjnemu,
- Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
- ministrowi właściwemu ds. finansów publicznych
- Ministrowi Sprawiedliwości
- organom informacji finansowej
- innym podmiotom, jeżeli wykażą interes prawny w otrzymaniu danych.
Odbiorcami danych przetwarzanych przez Burmistrza Miasta Czarnków są również:
- Technika IT Sp. z o.o. (ul. Toszewska 2, 44-100 Gliwice) w zakresie niezbędnym do serwisowania systemu PB_Ewid_2.
- Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy.
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Pani / Pana dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo.
Dane będą przechowywane przez Burmistrza Miasta Czarnków przez 10 lat, przy czym dokumentacja dotycząca dowodów osobistych wydanych w okresie do 1979r. (włącznie) – bezterminowo, a wydanych w okresie od 1980 do 2010 – przez 50 lat.
Dokumentacja związania z udostępnianiem danych i wydawaniem zaświadczeń dot. wydanych dowodów osobistych będzie przechowywana przez 5 lat.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:- organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód osobisty,
- ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.
Osoba, która uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego, zatrzymuje bez podstawy prawnej cudzy dowód osobisty lub nie zwraca dowodu osobistego w razie utraty obywatelstwa polskiego, podlega karze grzywny.
Dokumenty do pobrania: | |
Prośba o wydanie zaświadczenia (wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-06-12 12:50:01) rozmiar pliku: 175.1Kb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |