Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

KARTA USŁUGI

Nr 01/2011/OB{ref}

Zaświadczenie z Rejestru
Dowodów Osobistych

Data aktualizacji:
14.09.2020r

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Obywatelski - Ewidencja Ludności, parter, pokój  nr 15

Ewa Miler
tel. 067 253 02 08
e-mail  ewidencja@czarnkow.pl

Godziny:
poniedziałek                   730 - 1800  w czasie pandemii do 1530
wtorek, środa, czwartek    730 - 1530
piątek                             730 - 1500

Co przygotować?

Podanie od osoby której dane są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych, oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Formularze wniosku dostępne są:

  •          w Biurze Obsługi Klienta – parter,
  •          w Ewidencji Ludności, parter, pok. 15.
  •          oraz poniżej pod kartą usług

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł.

Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).

17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika.

Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa , na w/w konto .

Opłatę Skarbową nalezy wpłacać na konto bankowe Urzędu Miasta Czarnków PKO BP CZARNKÓW NR 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747

lub gatówką albo kartą płatniczą w kasie Urzędu Miasta.

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

Ewidencja Ludności, Plac Wolności 6, parter, pokój nr 15  

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Termin załatwienia sprawy wynosi do 7 dni od daty wpływu podania.

Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.

Co zrobi urząd?

Urząd przyjmie wniosek, sprawdzi dane, wyda zaświadczenie

Informacje dodatkowe

Zaświadczenie wydawane jest  osobie posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów. Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych można wystąpić do dowolnego urzędu gminy.

Podstawa prawna

- Ustawa z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych

- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2016r., poz. 1827),

- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2020, poz. 256).

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

Obowiązek informacyjny

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

  TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA 

Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.
3. Burmistrz Miasta Czarnków, mający siedzibę w Czarnkowie (64-700), Plac Wolności 6 - w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty.

  DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta Czarnków można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@czarnkow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wolności 6, 64-700 Czarnków.

  DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail:  iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta Czarnków - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@czarnkow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wolności 6, 64-700 Czarnków.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

  CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  • wydania Pani / Panu dowodu osobistego.
  • unieważnienia Pani / Pana dowodu osobistego z powodu:
    - zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
    - zmiany danych zawartych w dowodzie,
    - upływu terminu ważności dowodu,
    - utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane przez Burmistrza Miasta Czarnków  w celu:

  • wydania Pani / Panu dowodu osobistego.
  • unieważnienia Pani / Pana dowodu osobistego z powodu:
    - zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
    - zmiany danych zawartych w dowodzie,
    - upływu terminu ważności dowodu,
    - utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu,
    - zmiany wizerunku twarzy,
    - braku warstwy elektronicznej
  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
  • Ustalenia przez Panią/Pana, jako posiadacza dowodu osobistego, kodów dla każdego z certyfikatów tj.:
    - certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację i uwierzytelnienie,
    - certyfikatu podpisu osobistego wraz z danymi do składania podpisu,
  • Zmiany wcześniej ustalonych kodów dla każdego z certyfikatów, o których mowa powyżej,
  • Odblokowania certyfikatu przy użyciu kodu odblokowującego, który wydany został przy odbiorze dowodu osobistego, w przypadku zablokowania kodu dla certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia lub certyfikatu podpisu osobistego,
  • Przekazania Pani/Panu zabezpieczonego dokumentu z kodem PUK przy odbiorze dowodu osobistego w siedzibie organu gminy lub w każdym czasie po odbiorze dowodu osobistego,
  • Przywrócenia możliwości korzystania z certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia lub podpisu osobistego w siedzibie organu dowolnej gminy w przypadku utraty kodu PUK,
  • Zgłoszeni4e przez Panią/Pana zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.

Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych. 

  DBIORCY DANYCH

W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani / Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA.
Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych następującym podmiotom:
- organom prokuratury,
- organom Policji,
- Komendantowi Głównemu Straży Granicznej
- Komendantowi Straży Marszałkowskiej,
- Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego,
- Szefowi Służby Wywiadu Wojskowego,
- organom Krajowej Administracji Skarbowej
- Komendantowi Głównemu Żandarmerii Wojskowej,
- Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
- Szefowi Agencji Wywiadu,
- Szefowi Centralnego Biuru Antykorupcyjnemu,
- Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
- ministrowi właściwemu ds. finansów publicznych
- Ministrowi Sprawiedliwości
- organom informacji finansowej
- innym podmiotom, jeżeli wykażą interes prawny w otrzymaniu danych.   

 Odbiorcami  danych przetwarzanych przez Burmistrza Miasta Czarnków są również:
- Technika IT Sp. z o.o. (ul. Toszewska 2, 44-100 Gliwice) w zakresie niezbędnym do serwisowania systemu PB_Ewid_2.
- Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie  realizacji zadań wynikających z ustawy.

  PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

Pani / Pana dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo.
Dane będą przechowywane przez Burmistrza Miasta Czarnków przez 10 lat, przy czym dokumentacja dotycząca dowodów osobistych wydanych w okresie do 1979r. (włącznie) – bezterminowo, a wydanych w okresie od 1980 do 2010 – przez 50 lat.
Dokumentacja związania z udostępnianiem danych i wydawaniem zaświadczeń dot. wydanych dowodów osobistych będzie przechowywana przez 5 lat. 

  PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

  PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

  ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:- organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód osobisty,
- ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.

  INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.
Osoba, która uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego, zatrzymuje bez podstawy prawnej cudzy dowód osobisty lub nie zwraca dowodu osobistego w razie utraty obywatelstwa polskiego, podlega karze grzywny.

Dokumenty do pobrania:
Prośba o wydanie zaświadczenia
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-06-12 12:50:01)
rozmiar pliku: 175.1Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz