Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Skargi i wnioski

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Skargi i wnioski

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

KARTA USŁUGI

Nr 01/2011/{ref}

Skargi i wnioski

Data aktualizacji:
24.09.2020r.

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat: ORS

Ewa Furman
tel. 67 253 02 26,
      67 255 25 00,
      67 255 22 26,
e–mail:sekretariat@czarnkow.pl

Godziny pracy:

poniedziałek                        730 - 1800
wtorek, środa, czwartek         730 - 1530
piątek                                   730 - 1500

 

Prawo składania skarg i wniosków przysługuje każdemu, a zatem nie tylko obywatelom RP.W Urzędzie Miasta Czarnków w sprawach wniosków i skarg przyjmują:
  • Burmistrz w poniedziałki od godziny 12:00 do 16:30, w przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy w pierwszy kolejny roboczy dzień tygodnia, 
  • Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik i pozostali pracownicy Urzędu w każdy dzień pracy Urzędu w godzinach urzędowania.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następujących formach:

1) pisemnie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków lub bezpośrednio w siedzibie Urzędu, w Biurze Obsługi Klienta;

2) pocztą elektroniczną na adres sekretariat@czarnkow.pl, um@czarnkow.pl;

3) ustnie – bezpośrednio lub telefonicznie: nr tel 67 255 28-01, 67 255 25 00;

4) skarga w formie pisemnej może być złożona do skrzynki wywieszonej przy Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie z napisem:„Szanowny Kliencie, jeśli masz uwagi na temat działania naszego Urzędu lub życia Miasta – zostaw je w tej skrzynce, jeśli dodasz adres – w ciągu dwóch tygodni dostaniesz odpowiedź”.Złożone skargi lub wnioski zostają zarejestrowane w Biurze Obsługi Klienta w ogólnym rejestrze spraw.

Skargi lub wnioski złożone w formie ustnej, spisuje osoba przyjmująca. W notatce służbowej lub protokole (wzór w załączniku) umieszcza się:

  • datę sporządzenia notatki lub protokołu;
  • imię i nazwisko, adres osoby wnoszącej skargę lub wniosek;
  • treść skargi, wniosku;
  • podpisy zgłaszającego i przyjmującego skargę, wniosek.

Analogicznie postępowanie obowiązuje w przypadku, gdy skarga i wniosek zostały zgłoszone telefonicznie. W formularzu, w miejscu przeznaczonym na podpisy osoby zgłaszającej skargę lub wniosek należy odnotować, iż jest to zgłoszenie telefoniczne.

Pracownik przyjmujący zgłoszenie w tym samym dniu przekazuje protokół lub notatkę służbową do Biura Obsługi Klienta, gdzie następuje rejestracja w ogólnym rejestrze spraw.

Jeśli dla rozpatrzenia skargi lub wniosku nie jest właściwy Burmistrz lub Rada Miasta (tzn. nie  dotyczy  Burmistrza,  kierowników jednostek organizacyjnych,  pracowników Urzędu Miasta), pracownik Biura Obsługi Klienta niezwłocznie przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego - zgodnie z symbolem 1511 JRWA.

Jeśli skarga lub wniosek nie zawierają imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się je bez rozpoznania. Nie zwalnia się z obowiązku zbadania zasadności problemów poruszonych we wniosku lub skardze.

Co zrobi urząd?

Burmistrz/Sekretarz po zapoznaniu się z treścią podania bada czy posiada ona znamiona skargi lub wniosku oraz decyduje kto jest kompetentny do załatwienia sprawy. Burmistrz/Sekretarz dekretuje pismo i przekazuje na stanowisko ds. obsługi sekretariatu,
w celu włączenia do obiegu dokumentów oraz do zarejestrowania w wydzielonym centralnym rejestrze skarg i wniosków.

Pracownik stanowiska ds. obsługi sekretariatu przekazuje niezwłocznie skargę lub wniosek osobie kompetentnej do rozpatrzenia.

Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana tej osobie do rozpatrzenia,
ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

Wprzypadku skargi na:

  • pracownika Urzędu Miasta – Burmistrzowi,
  • Burmistrza, kierownika gminnej jednostki organizacyjnej – Radzie Miasta Czarnków

w przypadku wniosków:

  • na stanowisko odpowiedzialne za merytoryczne załatwienie sprawy,

Jeżeli skargę lub wniosek uznano za bezzasadną,  należy pisemnie zawiadomić wnoszącego skargę  lub  wniosek  oraz dodatkowo  poinformować   o   możliwościach dalszego odwołania.

W przypadku uznania skargi lub wniosku za zasadne, pisemnie informuje  się wnoszącego skargę o sposobie jej  załatwienia i konsekwencjach wyciągniętych w stosunku do osoby lub osób winnych, przez które wnoszący skargę poniósł jakąkolwiek szkodę.

Wobec osoby lub osób winnych zaistniałej sytuacji stosuje się przepisy prawa pracy.

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Jeśli skarga lub wniosek nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być rozpatrzone i załatwione w zasadzie niezwłocznie, nie później jednak niż
w terminie 30 dni od daty otrzymania.Jeżeli uzyskanie informacji o zasadności skargi czy wniosku wymaga przeprowadzenia dłuższego postępowania wyjaśniającego, odpowiedź na skargę lub wniosek należy udzielić w terminie nie późniejszym niż w ciągu miesiąca od daty wpływu skargi/wniosku.W razie niezałatwienia sprawy w terminie pracownik merytoryczny powinien zawiadomić wnioskodawcę lub skarżącego o powodach opóźnienia i wskazać nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 36 § 1  KPA.

Informacje dodatkowe

O tym, czy pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie sprawy.

Wnioski i przedmiot wniosku dotyczy w szczególności ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności.

Podstawa prawna

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz.U. z 2009 r., Nr 114, poz. 946),

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46),

Rozporządzenie Prezesa rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akr oraz instrukcji w sprawie organizacjii zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U z 2011, nr 14, poz. 67)

Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2020 poz. 256).

Załączniki

ORS - notatka służbowa protokół - skarga
ORS - wniosek skarga na pracownika Urzędu Miasta Czarnków

 

 

Dokumenty do pobrania:
Notatka służbowa
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-13 14:45:12)
rozmiar pliku: 37Kb
Wniosek / skarga
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-13 14:44:45)
rozmiar pliku: 38.4Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz