Urząd Miasta Czarnków |
KARTA USŁUGI |
Nr 01/2012/USC |
Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie |
Data aktualizacji: |
Gdzie załatwię sprawę? |
Urząd Stanu Cywilnego, parter, pokój nr 15 Krystyna Górzna Godziny otwarcia: |
Jak się przygotować? |
· Sprostowaniu w akcie podlegają wpisy niezgodne z innymi aktami stanu cywilnego, które potwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby, jej rodziców, dziadków lub wynikają z zagranicznych dokumentów stanu cywilnego. · Sprostowania dokonuje kierownik urzędu właściwy dla sporządzenia prostowanego aktu z urzędu, na wniosek osoby której akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego , na wniosek osoby, mającej interes prawny lub prokuratora. · Wnioskując o sprostowanie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów. · Przed złożeniem wniosku o sprostowanie aktu stanu cywilnego należy dokładnie ustalić na czym polega błąd, gdzie nastąpił, jakim dokumentem można go sprostować. Błędne lub nieścisłe zredagowanie treści aktu stanu cywilnego podlega sprostowaniu w sądzie (sąd rejonowy). · Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. · Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy, · Wniosek i opłatę skarbową można złożyć osobiście w USC lub korespondencyjnie. Można ustanowić pełnomocnika. Pełnomocnictwo pisemne. Strona zamieszkała za granicą, jeśli nie ustanowiła pełnomocnika zamieszkałego w kraju jest obowiązana wskazać pełnomocnika do doręczeń w kraju (wzór pełnomocnictwa do pobrania wyżej - w dziale "Sprawdź czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty"). |
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić? |
Opłatę skarbową w wysokości 39 zł
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty? |
Urząd Stanu Cywilnego , parter, pokój nr 15 |
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie? |
Po zbadaniu materiału dowodowego wniosek jest realizowany niezwłocznie. Po dokonaniu czynności, wydany zostanie odpis zupełny aktu, w którym sprostowano błąd. |
Informacje dodatkowe |
Akty prostuje się na podstawie dokumentów sporządzonych wcześniej. |
Podstawa prawna |
|
Tryb odwoławczy |
Do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od daty doręczenia odmowy. |
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"),
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska.
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami Państwa danych są:
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl , lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.
Z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miasta Czarnków może się Pan/Pani skontaktować listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP poprzez e-mail: iod@czarnkow.pl, telefonicznie: (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni (67) 255 36 01.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu:
Podstawa prawna przetwarzania danych :
ODBIORCY DANYCH
Dane z rejestru stanu cywilnego udostępnia Kierownik urzędu stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie - Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają podmioty, z którymi zawarta została umowa lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych, w Urzędzie Stanu Cywilnego w Czarnkowie jest to Technika IT, ul. Toszecka 2, 44-100 Gliwice.
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Na podstawie ustawy prawo o aktach stanu cywilnego akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres 100 lat - akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich dotyczące; 80 lat - akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich dotyczące. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. mi.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U z 2019r poz. 553 ze zm., i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r w sprawie instrukcji kancelaryjnej. Dane w rejestrze PESEL są przechowywane bezterminowo.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez kierownika urzędu stanu cywilnego sporządzającego akt stanu cywilnego lub wprowadzającego do nich zmiany; - kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
Dokumenty do pobrania: | |
Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego (wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-03 07:58:26) rozmiar pliku: 156.1Kb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |