Gdzie załatwię sprawę?
|
Referat Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pok. 212,
Judyta Dorożała tel. 67 2552803 e-mail judyta.dorozala@czarnkow.pl
Godziny pracy: poniedziałek 730 - 1600 wtorek, środa, czwartek 730 - 1530 piątek 730 - 1500
|
Co przygotować?
|
1) wypełniony wniosek GN/01/1 o nadanie numeru porządkowego;
2) dokumenty stwierdzające tytuł własności:
- aktualny odpis z księgi wieczystej (kserokopia),
- lub akt notarialny (kserokopia),
- lub wypis z katastru nieruchomości.
Formularze wniosku dostępne są:
- w Biurze Obsługi Klienta – parter,
- w Referacie Gospodarki Nieruchomościami – II piętro, pok. 212,
- poniżej
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
Opłaty nie pobiera się
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
w Biurze Obsługi Klienta - parter
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego sprawa powinna być załatwiona w ciągu 30 dni od złożenia wniosku, w Urzędzie Miasta Czarnków termin załatwienia jest zależny od charakteru i stopnia złożoności sprawy od 3 dnia do 30 dni.
|
Co zrobi urząd?
|
Po wpłynięciu wniosku sprawdza się na mapach ewidencyjnych i sytuacyjnych oraz w odpowiednich rejestrach jaki jest rezerwowany dla danej nieruchomości numer porządkowy. W przypadku, gdy nieruchomość nie miała zarezerwowanego numeru porządkowego, np. w wyniku podziału nieruchomości analizuje się możliwe warianty nadania numeru określone w rozporządzeniu.
|
Informacje dodatkowe
|
O nadanie numeru porządkowego może wystąpić osoba, która posiada tytuł prawny do nieruchomości zabudowanej lub przeznaczonej pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo faktycznie władająca taką nieruchomością.
Numer porządkowy może być nadany również z urzędu.
Nadanie numeru porządkowego następuje w formie zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym.
Właściciel lub współwłaściciel nieruchomości, a w przypadku braku właściciela – osoba ujawniona w katastrze nieruchomości zobowiązana jest do umieszczenia tabliczki z numerem porządkowym na budynku lub na ogrodzeniu w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia.
|
Podstawa prawna
|
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 09 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. poz. 125).
|
Tryb odwoławczy
|
nie przysługuje
|