Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
Nr 01/2011/{ref}
|
Medale za długoletnie pożycie małżeńskie
|
Data aktualizacji: 23 września 2020r
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Urząd Stanu Cywilnego, parter, pokój nr 15
Krystyna Górzna Katarzyna Jarosz tel. 0 67 253 02 00 fax. 0 67 255 26 77 e-mail usc@czarnkow.pl
Godziny otwarcia: poniedziałek 7:30 - 18:00 w czasie pandemii do 15.30 wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 15:00
|
Co przygotować?
|
Medal za Długoletnie Pożycie Małzenskie jest przyznawany parom, które przezyły w z wiązku małzeńskim 50 lat.
Zgłoszenia par w urzędzie stanu cywilnego może dokonać osoba zainteresowana.
Urząd Stanu Cywilnego w Czarnkowie jest własciwy do składania wniosków o medale dla par zamieszkujących na terenie Miasta Czarnków i Gminy Czarnków.
Należy złożyć wniosek (druk w załączeniu) oraz zgody każdego z małżonków na wszczęcie procedury wystąpienia z wnioskiem do Wojewody Wielkopolskiego, do którego nalezy dołączyć zgodę każdego z małżonków na przetwarzanie ich danych zgodnie z przepisami RODO.
Prosimy zgłaszać pary do końca marca roku, w którym przypadają Złote Gody.
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
Brak opłat.
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
Urząd Stanu Cywilnego, parter, pokój nr 15
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Medale Pamiątkowe przyznane przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej są wręczanie przez Burmistrza Miasta Czarnków u schyłku roku kalendarzowego. O terminie wręczenia odznaczeń pary zostaną powiadomione pisemnie.
Medale par zamieszkujących na terenie Gminy Czarnków są wręczane przez Wójta Gminy Czarnków.
|
Co zrobi urząd?
|
Urząd skieruje do wojewody listę par, które w roku bieżącym obchodzą pięćdziesięciolecie pożycia małżeńskiego.
Wojewoda wystąpi z wnioskiem do Krajowego Rejestru Sądowego z pytaniem o karalność wnioskodawców, ponieważ odznaczenie może być przyznae osobom, które nie zostały tam odnotowane.
Po otrzymaniu Medali Pamiątkowych z Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej zorganizuje ceremonię przekazania ich Jubilatom.
|
Podstawa prawna
|
Ustawa z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach /Dz. U. 2019, poz. 25/
Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów /Dz. U. z 2015r. 475/
|
Tryb odwoławczy
|
Nie przysługuje.
|
|
|
|
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"),
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska.
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami Państwa danych są:
- Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska,
- W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem jest Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
- Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora, ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.
- Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora, tj. ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.
- Z administratorem Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie można się skontaktować poprzez adres e-mail: um@czarnkow.pl, listownie Urząd Miasta Czarnków, pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP, telefonicznie: (67) 255 28 01.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl , lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.
Z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miasta Czarnków może się Pan/Pani skontaktować listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP poprzez e-mail: iod@czarnkow.pl, telefonicznie: (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni (67) 255 36 01.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu:
- sporządzenia aktu urodzenia dziecka,
- sporządzenia aktu małżeństwa,
- sporządzenia aktu zgonu,
- przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa,
- przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia,
- przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko,
- przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion,
- przyjęcie zapewnień do zawarcia związku małżeńskiego,
- wydania zaświadczenia o stanie cywilnym,
- wydania odpisu aktu stanu cywilnego,
- wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą,
- wydanie zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia
- o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
- wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
- sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego,
- realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą,
- realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
- realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska,
- dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie,
- wydania dokumentów z akt zbiorowych migracji aktów do rejestru stany cywilnego,
- wydania decyzji administracyjnej z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
- unieważnienia dowodu osobistego,
- wymeldowania osoby zmarłej z miejsca zamieszkania,
- zameldowania, nadania numeru PESEL i wydania zaświadczenia o nadanym nr PESEL,
- aktualizacji rejestru PESEL,
- wykonania fotokopii aktu stanu cywilnego,
- sporządzenia testamentu, o którym mowa a art. 951 ustawy Kodeks cywilny,
- przesłania do Wojewody Wielkopolskiego projektu wniosku o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie, o którym mowa w art. 30 ustawy o orderach i odznaczeniach.
Podstawa prawna przetwarzania danych :
- ustawa z dnia 28 listopada 2014r prawo o aktach stanu cywilnego, (tj. Dz.U. z 2018 r poz.2224 ze zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.),
- art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO.
- ustawa z dnia 17 października 2008 roku o zmianie imienia i nazwiska (tj. Dz.U. 2016 r. poz. 10 ze zm.),
ODBIORCY DANYCH
Dane z rejestru stanu cywilnego udostępnia Kierownik urzędu stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie - Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają podmioty, z którymi zawarta została umowa lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych, w Urzędzie Stanu Cywilnego w Czarnkowie jest to Technika IT, ul. Toszecka 2, 44-100 Gliwice.
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Na podstawie ustawy prawo o aktach stanu cywilnego akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres 100 lat - akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich dotyczące; 80 lat - akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich dotyczące. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. mi.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U z 2019r poz. 553 ze zm., i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r w sprawie instrukcji kancelaryjnej. Dane w rejestrze PESEL są przechowywane bezterminowo.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez kierownika urzędu stanu cywilnego sporządzającego akt stanu cywilnego lub wprowadzającego do nich zmiany; - kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.