Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Wpisanie do ksiąg polskich wyroku rozwodowego orzeczonego poza granicami RP (dotyczy krajów UE)

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

KARTA USŁUGI

Nr 01/2012/USC

Wpisanie do ksiąg polskich wyroku rozwodowego orzeczonego
poza granicami RP

(dotyczy krajów Unii Europejskiej)  

Data aktualizacji:
  23 września 2020
r

 

Gdzie załatwię sprawę?

Urząd Stanu Cywilnego,  parter, pokój nr 15

Krystyna Górzna
Katarzyna Jarosz  
tel. 0 67 253 02 00
fax. 0 67 255 26 77
e-mail usc@czarnkow.pl

Godziny otwarcia:
poniedziałek                          7:30 - 18:00 w czasie pandemii do 15:30
wtorek, środa, czwartek       7:30 - 15:30
piątek                                    7:30 - 15:00

Z wnioskiem o wpisanie wyroku rozwodowego orzeczonego w jednym z krajów UE po 1 maja 2004 r., występuje się   do Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie, jeżeli małżeństwo zostało zawarte w tutejszym USC, lub w tym urzędzie sporządzono akt małżeństwa.  

Ważne!

Dotyczy wszystkich państw UE za wyjątkiem Danii.

Co przygotować?

  • Oryginał wyroku rozwodowego, który zapadł  po 01.05.2004 r. w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, które ratyfikowały rozporządzenie Rady Wspólnoty Europejskiej z dn. 27.11.2003 r. nr 2201/2003, z klauzulą prawomocności (chyba że prawomocność wynika z treści wyroku) wraz z tłumaczeniem przysięgłym.
  • Świadectwo określone w art. 39 dotyczące orzeczeń w sprawach małżeńskich wydawane na podstawie Rozporządzenia Rady Wspólnoty Europejskiej z dnia 27.11.2003 r. nr 2201/2003 wraz z tłumaczeniem przysięgłym (świadectwo wydawane jest przez sąd, który orzekł rozwód).
  • Wniosek o wpisanie wyroku rozwodowego orzeczonego poza granicami RP
  • Dokument  stwierdzający tożsamość (ważny dowód osobisty lub  paszport.
  • Pełnomocnictwo (w przypadku składania wniosku za pośrednictwem pełnomocnika).

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłata skarbowa:  

- 11,00 zł,   - wpisanie orzeczenia,

- 17,00 zł. - korzystanie z pełnomocnictwa (z opłaty za pełnomocnictwo zwolnieni są wstępni, zstępni, współmałżonek, rodzeństwo)

-  gotówką, lub przy pomocy karty płatniczej w kasie Urzędu Miasta, - przelewem na konto Urzędu Miasta Czarnków 
PKO BP  22 1020 3903 0000 1402 0046 2747

Oryginał dowodu wpłaty dołącza się do wniosku.   

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

Dokumenty składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego, Plac Wolności 6, parter, pokój nr 15

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Zgodnie z ustawą 30 dni.
W naszym urzędzie zwykle załatwienie sprawy trwa ok 2 dni.

Co zrobi urząd?

Złożone dokumenty zostaną przeanalizowane pod względem kompletności, prawidłowości danych, oryginalności dokumentów.

Jeżeli wniosek będzie niekompletny, lub złożone dokumenty będą zawierały błędy wówczas wnioskodawca otrzyma wezwanie do uzupełnienia braków lub usunięcia błędów w wyznaczonym terminie.

Po analizie dokumentów Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego odnotuje w akcie małżeństwa wzmiankę dodatkową o rozwiązaniu małżeństwa. 

Informacje dodatkowe

Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie jest wydawany na wniosek zainteresowanej osoby. 

Podstawa prawna

  1.   .     Rozporządzenie Rady (WE) Nr 2201/2003 z dn. 27.11.2003 r. dotyczące jurysdykcji oraz uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej (Dz. U. UE.L. z 2003 r. nr 338, poz. 1) - rozporządzenia nie ratyfikowała Dania,
  2. Ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020r. poz. 707),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020r., poz. 256t.j.),
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1000)

Tryb odwoławczy

Od odmowy dokonania wpisu służy odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie, w ciągu 14 dni od otrzymania.

 

 

         INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"),

 

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie  pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r.  o zmianie imienia i nazwiska.

 

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

 

Administratorami Państwa danych są:

 

  1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
  2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy   ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska,
  3. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem jest Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie.

 

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

 

  1. Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora, ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.
  2. Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora, tj. ul. Stefana Batorego 5,  02-591 Warszawa.
  3. Z administratorem Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie można się skontaktować poprzez adres e-mail:  um@czarnkow.pl, listownie Urząd Miasta Czarnków,

 

pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP, telefonicznie: (67) 255 28 01.

 

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

 

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl , lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.

 

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.

 

Z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych w Urzędzie  Miasta Czarnków może się Pan/Pani skontaktować listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP poprzez e-mail: iod@czarnkow.pl, telefonicznie:  (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni (67) 255 36 01.

 

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

 

 

 

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

 

Pani/Pana dane mogą być  przetwarzane w celu:

 

  • sporządzenia aktu urodzenia dziecka,
  • sporządzenia aktu małżeństwa,
  • sporządzenia aktu zgonu,
  • przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa,
  • przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
  • przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia, 
  • przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko,
  • przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion,
  • przyjęcie zapewnień do zawarcia związku małżeńskiego,
  • wydania zaświadczenia o stanie cywilnym,
  • wydania odpisu aktu stanu cywilnego,
  • wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą,  
  • wydanie zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
  • wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia
  • o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego, 
  • wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
  • sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego,
  • realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą,  
  • realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa  w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
  • realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska,
  • dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie,
  • wydania dokumentów z akt zbiorowych migracji aktów do rejestru stany cywilnego,
  • wydania decyzji administracyjnej z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
  • unieważnienia dowodu osobistego,
  • wymeldowania osoby zmarłej z miejsca zamieszkania,
  • zameldowania, nadania numeru PESEL i wydania zaświadczenia o nadanym nr PESEL,
  • aktualizacji rejestru PESEL,
  • wykonania fotokopii aktu stanu cywilnego,
  • sporządzenia testamentu, o którym mowa a art. 951 ustawy  Kodeks cywilny,
  • przesłania do Wojewody Wielkopolskiego  projektu wniosku o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie, o którym mowa w art. 30 ustawy o orderach  i odznaczeniach.  

 

Podstawa prawna przetwarzania danych :

 

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014r prawo o aktach stanu cywilnego, (tj. Dz.U. z 2018 r poz.2224 ze zm.),  
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.),
  • art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO.
  • ustawa z dnia 17 października 2008 roku o zmianie imienia i nazwiska (tj. Dz.U. 2016 r. poz. 10 ze zm.),

 

 

 

ODBIORCY DANYCH

 

Dane z rejestru stanu cywilnego udostępnia Kierownik urzędu stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie - Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają podmioty, z którymi zawarta została umowa lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych, w Urzędzie Stanu Cywilnego w Czarnkowie jest to Technika IT,  ul. Toszecka 2, 44-100 Gliwice.

 

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

 

Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

Na podstawie ustawy prawo o aktach stanu cywilnego akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres  100 lat - akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich dotyczące; 80 lat - akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich  dotyczące. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. mi.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U z 2019r poz. 553 ze zm., i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r w sprawie instrukcji kancelaryjnej. Dane w rejestrze PESEL są przechowywane bezterminowo.

 

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

 

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

 

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

 

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

 

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez  kierownika urzędu stanu cywilnego sporządzającego akt stanu cywilnego lub wprowadzającego do nich zmiany; -  kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.

 

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

 

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

 

Dokumenty do pobrania:
wzór pełnomocnictwa
(wprowadził: Krystyna Górzna 2015-05-10 11:13:17)
rozmiar pliku: 12.6Kb
Wniosek o wpisanie zagranicznego wyroku rozwodowego
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-03 09:07:41)
rozmiar pliku: 40.2Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz