Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

 

KARTA USŁUGI

Nr 01/2011/{ref}

 

Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych

Data aktualizacji:
 20.11.2020 r.

 

Gdzie załatwię sprawę?

Ewidencja Działalności Gospodarczej, parter, pok. 8

Elżbieta Nowak
tel.67 253 02 27,
e-mail:
ewidgosp@czarnkow.pl


Godziny pracy:
poniedziałek                      730- 1800 (w czasie pandemii od 7.30 do 15.30)
wtorek, środa, czwartek       730 - 1530
piątek                               730- 1500

Co przygotować?

Wypełniony formularz wniosku, zawierający informacje dotyczące warunków ustawowych i określonych w uchwałach Rady Miasta Czarnków.

Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:

1)   dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,

2)   pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,

3)   decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu (lokalu),

4)   w przypadku prowadzenia działności na podstawie umowy spółki cywilnej wymagane sa podpisy wszystkich wspólników

Przy odbiorze zezwolenia:

·         dowód wniesienia stosownej opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów  alkoholowych,

·         dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem, potwierdzający tożsamość osoby,

Formularze wniosku dostępne są:

·         w Biurze Obsługi Klienta – parter,

·         w Ewidencji Działalności Gospodarczej, stanowisko otwarte na parterze urzędu,

·         na stronie internetowej www.bip.czarnkow.pl 

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

·         opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi sie na rachunek lub do kasy Urzędu Miasta, przed wydaniem zezwolenia,

·         roczna oplata obowiązująca przedsiębiorców rozpoczynających działalność związaną ze sprzedażą napojów alkoholowych wynosi:

o    525,00zł- za sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa,

o    525,00zł-za sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),

o    2100,00zł- za sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu,

·         w roku nabycia lub utraty ważności zezwolenia, opłaty dokonuje sie w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia,

·         opłata wnoszona jest w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem, w trzech równych ratach
w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego,

·         opłata obowiązująca przedsiębiorców prowadzących  sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży w roku poprzednim przekroczyła:

       37500,00zł- dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa- w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

·         37500,00zł- dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa)-
w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

·         77000,00zł- dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu- w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,


Opłata płatna  gotówką w kasie Urzędu lub  przelewem na rachunek Urzędu Miasta:
nr konta: 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747


Wniosek o wydanie zezwolenia oraz załączniki do wniosku nie podlegają opłacie .

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

Miejsce złożenia dokumentów: parter, pok. 8, Ewidencja Działalności Gospodarczej

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub odmowa, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku.

Co zrobi urząd?

Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami opiniowany jest przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W przypadku udzielenia zezwolenia wnioskodawca odbiera decyzję osobiście oraz opłaca stosowną opłatę, w zależności od rodzaju zezwolenia.

Warunkiem prowadzenia  sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest:

·         posiadanie zezwolenia wydanego przez Burmistrza Miasta  Czarnkowa,

·         wniesienie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w ustawowo określonych wysokościach i terminach,

·         zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,

·         posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu stanowiącego punkt sprzedaży, 

·         wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,

·         zgłaszanie  organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.

 

Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych  wydaje  się  na okres do 10 lat dla punktu detalicznego oraz dla punktu gastronomicznego . 

Informacje dodatkowe

Zezwolenie cofa się w przypadku;

1)  nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaży napojów alkoholowych, w szczególności:

·         sprzedaży i podawania alkoholu osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,

·         sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z naruszeniem zakazów określonych w art.14 ust.3 i 4,

2)  powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego,

3)  wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych  pochodzących z nielegalnych źródeł;

4)  przedstawienia  fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,

5)  popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,

6)  orzeczenia  wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie  zakazu prowadzenia  działalności gospodarczej objętej zezwoleniem.

Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie  zezwolenia  nie wcześniej niż po upływie 3 lat od wydania decyzji o jego cofnięciu.

Zezwolenie wygasa w przypadku:

·         likwidacji punktu sprzedaży,

·         upływu terminu ważności zezwolenia,

·         zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,

·         zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,

·         niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim do dnia 31 STYCZNIA  lub  nie dokonania opłaty w ustawowo określonych wysokościach i terminach ( w tym wypadku przedsiębiorca, którego  zezwolenie wygasło może wystąpić o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia). 

Podstawa prawna

·         Ustawa z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 2277 ze zm.).

·         Uchwała Nr LI/312/2018 Rady Miasta Czarnków z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta Czarnkowa.

Tryb odwoławczy

Od decyzji stronie przysługuje odwołanie do Kolegium Odwoławczego w Pile. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta Czarnkowa. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Czarnków.

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

1. Informacje dotyczące administratora danych

Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania administracyjnego jest Burmistrz Miasta Czarnków i wykonujący jego zadania Urząd Miasta Czarnków.

Mogą się Państwo z nami kontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków
  • przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępna na: /miastoczarnkow/SkrytkaESP
  • poprzez e-mail:       um@czarnkow.pl
  • telefonicznie:          (67) 255 28 01

 2. Inspektor ochrony danych:

Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem  ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków
  • przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępna na: /miastoczarnkow/SkrytkaESP
  • poprzez e-mail:       um@czarnkow.pl
  • telefonicznie:          (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni 67 255 36 01
  • Inspektorem ochrony danych osobowych jest Kamila Szpotek.

3. Cel przetwarzania Państwa danych oraz podstawy prawne:

Państwa dane będą przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów prawa w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Urzędzie Miasta Czarnków. Podstawą przetwarzania danych jest:

  • ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu  alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2277 ze zm.)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.),
  • art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO,
  • ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020 r. poz. 164 ze zm.).

 4. Okres przechowywania danych:

Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. m.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym
 i archiwach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.) i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia  18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67 ze zm.).

 5. Komu przekazujemy Państwa dane?

W związku z przetwarzaniem danych w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze Państwa dane będą przekazywane wyłącznie:

  • organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenia organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  • ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o za mówienie publiczne mogą być podmioty z którymi administrator zawarł umowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych.
  • Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.

6. Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych

W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym przysługują Państwu następujące uprawnienia:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Aby skorzystać z powyższych praw, należy się skontaktować z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe  zawarte są w pkt. 1 i 2).

 7. Obowiązek podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy podstawą przetwarzania danych jest przepis prawa.

Dokumenty do pobrania:
Oświadczenie o wartości sprzedaży za 2020 r.
(wprowadził: Piotr Marcińczak 2020-11-20 13:19:28)
rozmiar pliku: 64Kb
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
(wprowadził: Elżbieta Nowak 2018-04-12 11:47:39)
rozmiar pliku: 54Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz