|
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
3. Burmistrz Miasta Czarnków, mający siedzibę w Czarnkowie (64-700) Plac Wolności 6 - w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta Czarnków można się skontaktować poprzez adres e-mail: um@czarnkow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta Czarnków - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail um@czarnkow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wolności6, 64-700 Czarnków.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
Pani / Pana dane będą przetwarzane przez Burmistrza Miasta Czarnków w celu:
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
ODBIORCY DANYCH
Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności:
- organom administracji publicznej,
- sądom i prokuraturze,
- Policji, Straży Granicznej,
- Straży Marszałkowskiej,
- Służbie Więziennej,
- Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,
- Służbie Wywiadu Wojskowego,
- Służbie Celno-Skarbowej,
- Żandarmerii Wojskowej,
- Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,- Agencji Wywiadu,
- Służbie Ochrony Państwa,
- Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu,
- Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych,
- organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim),
- komornikom sądowym – w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego,
- państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach,
- Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w zakresie danych osób poszukiwanych zgodnie z art. 46 ust. 2 pkt 1-3,
- innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach;
- jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
- podmiotom odpowiedzialnym za system identyfikacji elektronicznej oraz podmiotom wydającym środki identyfikacji elektronicznej w systemie identyfikacji elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1579 oraz z 2018r. poz. 650 i 1544) w celu wydania środka identyfikacji elektronicznej,
Odbiorcami danych przetwarzanych przez Burmistrza Miasta Czarnków są również:
- Technika IT Sp z o.o. w zakresie niezbędnym do serwisowania systemu PB_Ewid _2
- strony i uczestnicy postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych
Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
Pani/Pana dane będą przechowywane przez Burmistrza Miasta Czarnków przez czas trwania postępowania w sprawie tj. przez okres niezbędny do realizacji celu/celów określonych ustawą e ewidencji ludności, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ze względu na cele archiwalne w interesie publicznym, cele badań naukowych lub historycznych lub cele statystyczne:
- ewidencja ludności – 50 lat
- sprawy meldunkowe – 10 lat
- aktualizowanie danych w ewidencji ludności – 5 lat
- udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności lub dokumentacji wydanych dowodów osobistych – 5 lat
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.
Skutkiem niepodania danych osobowych w związku z ciążącym obowiązkiem meldunkowym jest brak możliwości wykonania obowiązków lub uprawnień przez Burmistrza Miasta Czarnków, wynikających z przepisów prawa, w tym m.in. brak możliwości załatwienia wniosku o zameldowania /wymeldowanie, itd.
Dokumenty do pobrania: | |
wniosek o wydanie zaswiadczenia o zameldowaniu (wprowadził: Mieczysława Garstka 2017-03-09 12:43:37) rozmiar pliku: 15.3Kb | |
Pełnomocnictwo (wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-06-05 08:14:40) rozmiar pliku: 297.1Kb | |
Wniosek o wydanie zaświadczenia (wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-06-05 08:14:17) rozmiar pliku: 171.4Kb | |
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku zameldowanych osób w lokalu (wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-06-05 08:13:49) rozmiar pliku: 156.2Kb | |
Wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu (wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-06-05 08:13:11) rozmiar pliku: 159Kb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |