Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Odpisy z aktów stanu cywilnego (skrocone, zupelne) Zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych danych w rejestrze stanu cywilnego.

 

 

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl

KARTA USŁUGI

Nr 01/2012/USC

Odpisy z aktów stanu cywilnego
zaświadczenia  o zamieszczeniu lub niezamieszczeniu w rejestrze danych osoby.

Data aktualizacji:
  23 września 2020r

 

Gdzie załatwię sprawę?

Urząd Stanu Cywilnego,  parter, pokój nr 15
Krystyna Górzna                                                                      
Katarzyna Jarosz  
tel. 0 67 253 02 00
e-mail: usc@czarnkow.pl

Godziny pracy:
poniedziałek                          7:30 - 18:00 w czasie trwania pandemii do 15:30
wtorek, środa, czwartek         7:30 - 15:30
piątek                                   7:30 - 15:00

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia  składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.  


Sprawę można załatwić osobiście, za pośrednictwem osoby uprawnionej lub pełnomocnika,  (wzór pełnomocnictwa w załączniku)  lub za pomocą platformy  elektronicznej E-PUAP.

Co przygotować?

  •         wypełniony wniosek (do pobrania w urzędzie, biurze obsługi, klienta,    w złączeniu do karty usług)
  •         dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
  •         dowód osobisty (do wglądu) w celu ustalenia prawa do uzyskania dokumentu,
  •         dokument, który wskazuje interes prawny osoby składającej wniosek

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

Opłata skarbowa w wysokości:

  • 22,00 zł za odpis skrócony,
  • 22,00 zł za odpis wielojęzyczny,
  • 33,00 zł za odpis zupełny,
  • 24,00 zł za zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze danych osoby.

Opłatę można uiścić:

  • wpłacając  gotówką, lub przy pomocy karty,  w  kasie Urzędu Miasta,
  • przelewem na konto Urzędu:
    PKO BP  22 1020 3903 0000 1402 0046 2747

Nie podlegają opłacie skarbowej odpisy aktów stanu cywilnego wydane            w sprawach dotyczących m. in.: wydania dowodu tożsamości, ubezpieczenia społecznego (renty i emerytury, zasiłku rodzinnego, pielęgnacyjnego), alimentacyjnych, szkolnych, zatrudnienia, odzyskania mienia zabużańskiego,

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 15, parter  

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Odpisy z aktów zarejestrowanych w naszym urzędzie a nie naniesionych do Bazy Usług Stanu Cywilnego wydawane są w terminie do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. 

Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego dotyczy zdarzenia,spoza obszaru rejestracji kierownika urzędu stanu cywilnego w Czarnkowie, odpis wydawany jest w terminie do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. 

W sytuacji, gdy podanie nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa, przeprowadzane jest postępowanie wyjaśniające. Odpis aktu stanu cywilnego przesyłany jest po jego pozytywnym zakończeniu

Co zrobi urząd?

Urząd naniesie akt do Rejestru Usług Stanu Cywilnego, jeżeli zdarzenie miało miejsce w Czarnkowie lub wystąpi do innego urzędu stanu cywilnego w Polsce, właściwego terytorialnie dla zdarzenia.

Akt, który jest zarejestrowany w Rejestrze Usług Stanu Cywilnego jest wydawany w dniu złożenia wniosku.

Informacje dodatkowe

  •         O wydanie odpisu aktu  stanu cywilnego, lub zaświadczenia  może zwrócić się osoba, której  akt dotyczy, jej matka, ojciec, dziadek, babcia, siostra, brat, wnuk, współmałżonek, przedstawiciel ustawowy;
  •         Dokumenty mogą otrzymać osoby, które wykażą w tym interes prawny,

Podstawa prawna

  • Art. 44 ust. 1 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego  t.j.Dz. U. z 2020 poz. 463) 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U. z 2020 poz.256)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.Dz. U. z 2019 poz. 1000).

Tryb odwoławczy

Na decyzję o odmowie wydania odpisu aktu służy stronie odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie.

  INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"),

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie  pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r.  o zmianie imienia i nazwiska.

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorami Państwa danych są:

  1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
  2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska,
  3. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem jest Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

  1. Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora, ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.
  2. Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora, tj. ul. Stefana Batorego 5,  02-591 Warszawa.
  3. Z administratorem Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Czarnkowie można się skontaktować poprzez adres e-mail:  um@czarnkow.pl, listownie Urząd Miasta Czarnków, pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP, telefonicznie: (67) 255 28 01.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl , lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Królewska 27, 00-950 Warszawa.

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora tj. ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.

Z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych w Urzędzie  Miasta Czarnków może się Pan/Pani skontaktować listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na: miastoczarnkow/SkrytkaESP poprzez e-mail: iod@czarnkow.pl, telefonicznie:  (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni (67) 255 36 01.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani/Pana dane mogą być  przetwarzane w celu:

  • sporządzenia aktu urodzenia dziecka,
  • sporządzenia aktu małżeństwa,
  • sporządzenia aktu zgonu,
  • przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa,
  • przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
  • przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia, 
  • przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko,
  • przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion,
  • przyjęcie zapewnień do zawarcia związku małżeńskiego,
  • wydania zaświadczenia o stanie cywilnym,
  • wydania odpisu aktu stanu cywilnego,
  • wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą,  
  • wydanie zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
  • wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia
  • o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego, 
  • wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
  • sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego,
  • realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą,  
  • realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa  w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
  • realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska,
  • dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie,
  • wydania dokumentów z akt zbiorowych migracji aktów do rejestru stany cywilnego,
  • wydania decyzji administracyjnej z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
  • unieważnienia dowodu osobistego,
  • wymeldowania osoby zmarłej z miejsca zamieszkania,
  • zameldowania, nadania numeru PESEL i wydania zaświadczenia o nadanym nr PESEL,
  • aktualizacji rejestru PESEL,
  • wykonania fotokopii aktu stanu cywilnego,
  • sporządzenia testamentu, o którym mowa a art. 951 ustawy  Kodeks cywilny,
  • przesłania do Wojewody Wielkopolskiego  projektu wniosku o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie, o którym mowa w art. 30 ustawy o orderach  i odznaczeniach. 

Podstawa prawna przetwarzania danych :

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014r prawo o aktach stanu cywilnego, (tj. Dz.U. z 2018 r poz.2224 ze zm.),  
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.),
  • art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO.
  • ustawa z dnia 17 października 2008 roku o zmianie imienia i nazwiska (tj. Dz.U. 2016 r. poz. 10 ze zm.),

ODBIORCY DANYCH

Dane z rejestru stanu cywilnego udostępnia Kierownik urzędu stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie - Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają podmioty, z którymi zawarta została umowa lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych, w Urzędzie Stanu Cywilnego w Czarnkowie jest to Technika IT,  ul. Toszecka 2, 44-100 Gliwice.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Na podstawie ustawy prawo o aktach stanu cywilnego akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres  100 lat - akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich dotyczące; 80 lat - akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego ich  dotyczące. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. mi.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U z 2019r poz. 553 ze zm., i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r w sprawie instrukcji kancelaryjnej. Dane w rejestrze PESEL są przechowywane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez  kierownika urzędu stanu cywilnego sporządzającego akt stanu cywilnego lub wprowadzającego do nich zmiany; -  kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

Dokumenty do pobrania:
wniosek o wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych danych
(wprowadził: Krystyna Górzna 2019-10-01 14:04:41)
rozmiar pliku: 12.7Kb
Wniosek o wydanie odpisu
(wprowadził: Krystyna Górzna 2017-03-09 10:49:52)
rozmiar pliku: 14.8Kb
Wzór pełnomocnictwa
(wprowadził: Natalia Burdajewicz 2015-02-03 07:50:53)
rozmiar pliku: 40.3Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz