Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Czarnków
Bip - Strona główna

Dane podstawowe »

Miasto

Burmistrz

Raporty o stanie gminy

Rada Miasta Czarnków

Urząd Miasta

eUrząd

Prawo

Rejestr umów »

Zamówienia publiczne

Przetargi - nieruchomości miejskie

Ogłoszenia

Ogłoszenia w jednostkach »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Nabór na stanowiska urzędnicze w jednostkach »

Finanse i mienie

Podatki i opłaty

Jednostki Organizacyjne

Organizacje pozarządowe

Petycje

Ponowne wykorzystywanie »

Nieodpłatna pomoc prawna »

Sprawy mieszkaniowe

Oświata

Stypendia

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne

Oświadczenia majątkowe »

Wybory i spisy powszechne

Ławnicy »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Jak załatwić sprawę w urzędzie » Opłata od posiadania psów

Jak załatwić sprawę w urzędzie: Opłata od posiadania psów

 

...

Urząd Miasta Czarnków
Pl. Wolności 6
64-700 Czarnków
tel.:67/255-25-00
faks 67/255-26-77
um@czarnkow.pl 

KARTA USŁUGI

OR.0143.6.2012 

Opłata od posiadania psów

Data aktualizacji:
 28.09.2020
r.

 

Gdzie załatwię sprawę?

Referat Finansowy, II piętro, pokój 218
Stanowisko ds podatków i opłat lokalnych,

tel. 67 253 02 02,
podatek2@czarnkow.pl

Godziny pracy:
poniedziałek                       7:30 - 15:30
wtorek, środa, czwartek    7:30 - 15:30
piątek                                   7:30 - 15:30

Co przygotować?


W celu zarejestrowania bądź wyrejestrowania psa należy:

  • złożyć oświadczenie o nabyciu bądź utracie psa (wzór zamieściliśmy poniżej),
  • okazać do wglądu oryginał zaświadczenia od weterynarza
    w przypadku śmierci psa, 
  • okazać do wglądu oryginał zaświadczenia w przypadku nabycia psa ze schroniska dla bezdomnych zwierząt.

Ubiegając się o ulgę podatkową (umorzenie zaległości, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności) należy złożyć wniosek, który powinien zawierać następujące elementy:

  • imię i nazwisko, adres zamieszkania wnioskodawcy;
  • treść żądania, stanowiącego przedmiot wniosku (wskazanie rodzaju ulg podatkowej), a w przypadku wniosku o rozłożenie na raty zapłaty podatku/ zaległości podatkowej podatnik powinien zaproponować wysokość rat i terminy spłaty. Oprócz elementów formalnych wniosek powinien wskazywać celowość udzielenia ulgi- ważny interes podatnika lub interes publiczny.

Wniosek może być sporządzony samodzielnie przez klienta lub wg wzoru dostępnego w załączeniu (wniosek o umorzenie). Do wniosku należy załączyć oświadczenie o stanie rodzinnym i majątkowym (wzór w załączeniu) wraz z dokumentami potwierdzającymi dochody wszystkich członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym oraz wydatki związane z utrzymaniem rodziny.

Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?

W 2020 r. opłata od posiadania psów wynosi 64 zł od jednego psa.

Pobór opłaty dokonywany jest przez inkasentów imiennie określonych w uchwale wskazanej poniżej.

Opłata płatna jest bez wezwania do 15 kwietnia roku podatkowego.
W przypadku nabycia psa po tym terminie, opłatę należy uiścić nie później niż w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego (np. za psa nabytego w dniu 20 maja należy uiścić opłatę do 15 lipca danego roku, czyli do 15 dnia miesiąca następnego kwartału od dnia nabycia).

Jeżeli właściciel psa wszedł w jego posiadania w trakcie roku, stawkę opłaty ustala się proporcjonalnie do liczby kwartałów, w których istniał obowiązek podatkowy. Obowiązek podatkowy powstaje 1 dnia kwartału następującego po kwartale, w którym nastąpiło wejście w posiadanie psa.

Obowiązek uiszczenia opłaty wygasa z końcem kwartału, w którym zgłoszono w urzędzie utratę psa.

Wpłaty można także dokonać:

1) na rachunek bankowy:
PKO Bank Polski 22 1020 3903 0000 1402 0046 2747

W dowodzie wpłaty należy dopisać imię i nazwisko podatnika oraz dopisek "opłata od posiadania psów".

2) w kasie Urzędu Miasta Czarnków.

Kasy znajdują się na parterze Ratusza i czynne są w następujących godzinach:

poniedziałek        8:00-14:30,
wtorek-czwartek  8:00-14:30,
piątek                    8:00-14:00. 

Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?

Dokumenty można złożyć w Biurze Obsługi Klienta- parter Urzędu Miasta Czarnków lub w Referacie Finansowym, stanowisko ds podatków i opłat lokalnych, II piętro, pok. 218   

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Zarejestrowanie lub wyrejestrowanie psa po złożeniu oświadczenia na stanowisku ds podatków i opłat lokalnych w naszym urzędzie następuje zwykle od ręki. 

Co zrobi urząd?

Po otrzymaniu oświadczenia o nabyciu psa urząd wydaje nr identyfikacyjny psa, ustala stawkę roczną oraz termin płatności opłaty, który uzależniony jest od dnia nabycia. W przypadku uzyskania informacji o utracie psa następuje zmniejszenie wymiaru opłaty od posiadania psów.

Informacje dodatkowe

Z mocy ustawy opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:

1)     członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej- pod warunkiem wzajemności,

2)     osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych- z tytułu posiadania jednego psa,

3)     osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania psa asystującego,

4)     osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe - z tytułu posiadania jednego psa,

5)     podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych- z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.

Zgodnie z § 4 uchwały Rady Miasta Czarnków zwalnia się z opłaty posiadanie psów nabytych ze schroniska dla bezdomnych zwierząt.

Nabycie psa ze schroniska należy udokumentować zaświadczeniem, które wydaje schronisko.

W celu zgłoszenia innych uprawnień do skorzystania z ww. zwolnień należy złożyć w urzędzie oświadczenie w tej sprawie.

Podstawa prawna

·         Art. 18a ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j.Dz.U. z 2019r., poz. 1170 ze zm.),

·         Uchwała nr XIV/114/2019 Rady Miasta Czarnków z dnia  30 oaździernika 2019 roku w sprawie opłaty od posiadania psów,

·         Art. 67 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j.Dz.U. z 2020, poz. 1325 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Czarnków.  Należy je złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub przesłać pocztą na adres urzędu.

 

 

 

Dokumenty do pobrania:
Oświadczenie o nabyciu lub utracie psa
(wprowadził: Wioletta Libera 2020-09-28 13:28:19)
rozmiar pliku: 36Kb
wniosek o umorzenie zaległości podatkowych z tytułu posiadania psów
(wprowadził: Emilia Grochowska 2018-12-10 14:51:07)
rozmiar pliku: 28.5Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz