Jak załatwić sprawę w urzędzie: Zgłoszenie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej
Urząd Miasta Czarnków Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków tel.:67/255-25-00 faks 67/255-26-77 um@czarnkow.pl
|
KARTA USŁUGI
|
Nr 01/2011/{ref}
|
Zgłoszenie/zmiana/wykreślenie wpisu do/z Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej
|
Data aktualizacji: 23.09.2020 r.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Ewidencja Działalności Gospodarczej, parter, pokój nr 8 Elżbieta Nowak tel. 67 253 02 27, e-mail: ewidgosp@czarnkow.pl
Godziny pracy: poniedziałek 730- 18 00 (w czasie epidemii 0d 7.30 do 15.30) wtorek, środa, czwartek 730 - 15 30 piątek 730- 1500
|
Co przygotować?
|
1. Czytelnie wypełniony wniosek CEIDG-1 wraz załącznikami;
- CEIDG-RD - wykonywana działalność gospodarcza/zgodnie z PKD-2007/
- CEIDG-MW - dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej
- CEIDG-RB - informacja o rachunkach bankowych
- CEIDG-SC - udział w spółkach cywilnych
- CEIDG-PN - udzielone pełnomocnictwo
- CEIDG-POPR - formularz służący do wykonywania korekt
- CEIDG-ZS - zarządca sukcesyjny
2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość /do wglądu w przypadku składania wniosku osobiście.
3. Wniosek może być wypełniony na stronie internetowej www.firma.gov.pl za pomocą kreatora, następnie należy go wydrukować i przynieść do urzędu.
|
Ile, gdzie i kiedy muszę zapłacić?
|
Nie dotyczy
|
Gdzie mam złożyć przygotowane dokumenty?
|
Wniosek o wpis do CEIDG może być również złożony na formularzu w wybranym przez przedsiębiorcę w urzędzie gminy (niezależnie od miejsca zamieszkania).
Wniosek może zostać złożony osobiście jako formularz papierowy przyniesiony przez samego przedsiębiorcę albo jego pełnomocnika (wzór pełnomocnictwa do pobrania), z pełnomocnictwem notarialnym lub z podpisem poświadczonym przez notariusza do wykonania tej czynności albo wysłany listem poleconym z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy .
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
|
Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.
|
Co zrobi urząd?
|
Wniosek o wpis zostaje przekształcony na formę dokumentu elektronicznego, następnie pracownik gminy podpisuje podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i wniosek zostaje wysłany do CEIDG.
Przedsiębiorca po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG otrzymuje dokument potwierdzający złożenie wniosku w gminie.
Pojawienie się wpisu na stronie internetowej CEIDG jest równoznaczne z formalnym zakończeniem procesu rejestracji działalności gospodarczej.
W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności należy zgłosić się do oddziału ZUS lub KRUS, celem zgłoszenia do ubezpieczeń. Jeśli przedsiębiorca chce być płatnikiem VAT lub zarejestrować kasę fiskalną, bez zbędnej zwłoki winien zgłosić się do właściwego Urzędu Skarbowego.
|
Informacje dodatkowe
|
Od 1 lipca 2011 roku powstała Centralna Ewidencja i Informacja o działalności gospodarczej /CEIDG/prowadzona przez Ministra Gospodarki w formie elektronicznego rejestru.
Burmistrz Miasta Czarnkowa od 1 stycznia 2012 nie jest już organem ewidencyjnym.
Obowiązującym wnioskiem na wszystkie procedury /wpis, zmiana we wpisie, zawieszenie, wznowienie oraz wykreślenie /jest wniosek CEIDG - można go pobrać na stronie internetowej www.firma.gov.pl.
Przedsiębiorca może podjąć działalność w dniu złożenia wniosku o wpis.
Przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o wykreślenie wpisu w terminie 7 dnia od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej,
Numerem przedsiębiorcy w CEIDG jest numer identyfikacji podatkowej
|
Podstawa prawna
|
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1291 ze zm.) oraz ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019r., poz. 1292 ze zm.).
|
Tryb odwoławczy
|
Nie dotyczy
|
|
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
- 1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania administracyjnego jest Burmistrz Miasta Czarnków i wykonujący jego zadania Urząd Miasta Czarnków.
Mogą się Państwo z nami kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6 64-700 Czarnków
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępna na: /miastoczarnkow/SkrytkaESP
- poprzez e-mail: um@czarnkow.pl
- telefonicznie: (67) 255 28 01
- 2. Inspektor ochrony danych:
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Miasta Czarnków, Pl. Wolności 6, 64-700 Czarnków
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępna na: /miastoczarnkow/SkrytkaESP
- poprzez e-mail: um@czarnkow.pl
- telefonicznie: (67) 255 28 01 (Biuro Obsługi Klienta) lub tel. bezpośredni 67 255 36 01
- Inspektorem ochrony danych osobowych jest Kamila Szpotek.
- 3. Cel przetwarzania Państwa danych oraz podstawy prawne:
Państwa dane będą przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów prawa w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Urzędzie Miasta Czarnków. Podstawą przetwarzania danych jest:
- ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1291 ze zm.) oraz ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019r., poz. 1292 ze zm.).
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.),
- art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO,
- ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020 r. poz. 164 ze zm.).
4. Okres przechowywania danych:
Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem administracyjnym przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa tj. m.in. ustawą z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.) i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67 ze zm.).
5. Komu przekazujemy Państwa dane?
W związku z przetwarzaniem danych w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze Państwa dane będą przekazywane wyłącznie:
- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenia organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o za mówienie publiczne mogą być podmioty z którymi administrator zawarł umowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych.
- Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
6. Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Aby skorzystać z powyższych praw, należy się skontaktować z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe zawarte są w pkt. 1 i 2).
7. Obowiązek podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy podstawą przetwarzania danych jest przepis prawa.
wstecz